:درباره وبلاگ

:آرشیو

:پیوندها

:پیوندهای روزانه

:نویسندگان

:آخرین پستها

آماروبلاگ

شنبه 19 آذر 1390-03:38 ب.ظ



/جستار/
عاشورا آینه تمام نمای مبارزه با ظالم

خبرگزاری فارس: در تحلیل و بررسی زمینه‌ها و شرایط زمانی، مکانی، اوضاع سیاسی و اجتماعی حادثه‌ساز عاشورا فهم دقیق و صحیح در گرو زمان‌شناسی حادثه عاشوراست که به شناخت گستره و رمزگشایی از رازهای سر به مهر آن می‌انجامد.

خبرگزاری فارس: عاشورا آینه تمام نمای مبارزه با ظالم

در تحلیل و بررسی زمینه ها و شرائط زمانی، مکانی، اوضاع سیاسی و اجتماعی حادثه ساز عاشورا فهم دقیق و صحیح در گرو زمان شناسی حادثه عاشورا است که به شناخت گستره و رمزگشایی از رازهای سر به مهر آن می انجامد.
بهترین اسناد برای نیل به مقصود، کلام حضرت ابی عبدالله(ع) است. حضرت فرمودند: «انه قد نزل بنا من الامر ما قد ترون و ان الدنیا قد تغیرت و تنکرت و ادبر معروفها و استمرت حذاء و لم یبق منها الا صبابه کصبابه الاناء و خسیس عیش کالمرعی الوبیل، الاترون ان الحق لایعمل به و الی الباطل لایتناهی عنه» (لهوف/112). امام فرمودند: ای مردم! حوادثی را که برای ما پیش آمده است می دانید، همانا چهره دنیا دگرگون شده، زشتی آن نمایان و نیکی های آن پنهان شده است، دنیا با شتاب در حال رفتن است و فقط مقدار کمی به اندازه ته مانده ظرف غذایی از آن باقی مانده است. آیا نمی نگرید که به حق عمل نمی شود و کسی از باطل نهی نمی کند؟
و نیز فرمودند: «... الا و ان هولاء قد لزموا طاعه الشیطان و ترکوا طاعه الرحمان و اظهروا الفساد و عطلوا الحدود و استاثروا بالفیء و احلوا حرام الله و حرموا حلاله و انا احق من غیر». یعنی بدانید که ایشان (امویان) طوق بندگی و اطاعت از شیطان را برگردن انداخته، فرمانبرداری از خدای رحمان را وانهادند و فساد را آشکار کردند و احکام را تعطیل و در بیت المال تصرف کردند و حلال خدا را حرام و حرام خدا را حلال کردند و (در این شرائط) من سزاوار ترینم به این تغییر.

قرآن و تحولات اجتماعی
در قانون و قاموس قرآن، تغییرات اجتماعی و انقلاب ها کاملا نظامندند و براساس قاعده علی و معلولی و اسباب و مسببات شکل می گیرند. اساسا اعتقاد به جبر و تغییرات اجباری مردود و مطرود است. چنان که قرآن با تأکیدات زیاد و به صورت استمرار و نفی دائمی می فرماید: «ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم» (رعد/11) «ذلک بان الله لم یک مغیرا نعمه انعمها علی قوم حتی یغیروا ما بانفسهم». (انفال/53) یعنی خداوند از سر جبر تغییری را رقم نمی زند تا مردم خودشان دست به تغییرات بزنند.

علل و عوامل تحولات اجتماعی
با بررسی تحولات و تغییرات اجتماعی و اثبات عدم جبری بودن تغییر، باید به «عامل و یا عوامل تغییر» بپردازیم. هر قیام و انقلابی بسته به علل و عواملی است در این مقام در صدد برشمردن آنها نیستیم بلکه به مهم ترین آنها می پردازیم؛
یکی از مهم ترین عوامل، وجود حاکمان و سیاست و عملکرد آنان است. تعابیری چون؛ «الناس علی دین ملوکهم» و نیز «اذا تغیر السلطان، تغیر الزمان» و همینطور «اذا تغیرت نیه السلطان، تغیر الزمان». و نظیر این که امام حسین(ع) از زبان رسول خدا(ص) فرمودند «من رای سلطانا جانرا مستحلا لحرم الله، ناکثا لعهدالله، مخالفا لسنه رسول الله یعمل فی عبادالله بالاثم و العدوان فلم یغیر علیه بفعل و لاقول کان حقا علی الله ان یدخله مداخله» هر که حاکم ستمگری را دید که حرام های الهی را حلال کرد و عهد و پیمان با خدا را شکست و مخالفت سنت پیامبر(ص) عمل کرد بر مردم ظلم کرد و با قول و فعل در صدد تغییر برنیاید، سزاوار است خداوند او را با آن ستمگر در یک عذاب داخل کند. از آنجایی که وظیفه حاکم و خلیفه صیانت از دین و احیای سنت و ضمانت اجرای دستورات خداوند است، پس اگر کوتاهی و تعدی از حاکمان صورت پذیرد، این رویه از رأس هرم به سمت قاعده تنزل کرده و به مردم تسری می کند و فساد و تباهی همه جا را فرا می گیرد. این مثل را در ذهن تداعی می کند که:
«اگر زباغ رعیت ملک خورد سیبی
در آوردند غلامان او درخت از بیخ»
آنگاه از کارگزاران و رعیت تحت امر او چه انتظاری است؟!
عامل دیگر مردم اند. و نیز در جایی دیگر فرمودند: «الناس عبید الدنیا و الدین لعق علی السنتهم، یحوطونه ما درت معایشهم فاذا محصوا بالبلاء قل الدیانون». یعنی مردم بردگان دنیایند و دین لقلقه زبانشان است بر مدار معاش می چرخند و هنگامی که به بلا و گرفتاری آزموده می شوند دینداران اندکند. امیرالمؤمنین و امام مجتبی (علیهما السلام) نیز از نامردمان گله ها داشتند و خود کشته جهل و حماقت مردم شدند.
«فردا که بر من و تو بوزد باد مهرگان
آنگه شود پدید که نامرد و مرد کیست»
روزگاری امیرالمؤمنین(ع) مردم سست عنصر کاهل وظیفه نشناس را چنین خطاب فرمود: «یا اشباح الرجال و لاالرجال». (خلاصه اش یعنی ای نامردان). حضرت سیدالشهداء(ع) نیز فرمود: ای پیروان آل ابی سفیان اگر دین ندارید و از آخرت نمی هراسید، آزادمرد باشید.
از موضع گیری برخی از یاران رسول خدا(ص) در زمان پیامبر و پس ازاو، این انحراف و کجی معلوم و شکاف عمیق میان ارزش های دینی و مردم با احیای رسوبات جاهلی در میان جامعه قابل پیش بینی بود چنانکه این تغییر و تحولات فکری، سیاسی- اجتماعی از سوی رسول خدا(ص) پیش گویی شده و فرموده بودند: بعد از شصت سال کسانی باشند که نماز را ضایع و شهوات را پیروی کنند و بزودی کجی و انحراف رخ خواهد داد. در این فرمایش ملاک های ارزشی و ضدارزشی و دگرگونی نامیمون و نامبارک اجتماعی به وضوح روشن است، چنانچه به گواهی قرآن در امت های گذشته نیز همین پسرفت و تنزل و انحطاط دینی و اخلاقی رخ داده بود. (مریم/59)

چیستی عاشورا؟
لازم است در ادامه بحث به بررسی این دو عامل «حکام و مردم، و راعی و رعیت» با آشنایی و شناخت عاشورا و معاویه و یزید و مردم بپردازیم.
عاشورا فراتر از کلمات و واژه هاست. عاشورا یک کلمه نیست، یک فرهنگ و یک فرهنگنامه است که بسیاری از کلمات و معانی را در دل خود جای داده، بسیاری از مفاهیم در درون آن متولد شده، گروهی معنای جدیدی یافته، کثیری از واژگان در آن رنگ باخته اند و برخی از کلمات و معانی با انتساب به عاشورا حیات ابدی یافتند و جاودانه شدند. آنچه ذیلا از نظرتان می گذرد امثله ای از بسیار است: عاشورا یعنی؛ شور، شعور، شعر، رجز، ایمان، ابهت، فخر، جلال، جمال، اخلاص، وفا، عهد، پیمان، ایثار، توبه، گذشت، ادب، آداب نبرد، شجاعت، شهامت، شهادت، مظلومیت، معصومیت، حنجره، عطش، خون، عشق، غربت، خیمه، خلخال، گوشواره، طفل، زن، حماسه، نوح، نوحه، گریه، شیون، نماز، دعا، عبادت، ذکر، قرآن، تهجد، حجاب، حیا، امر به معروف، نهی از منکر، سیره، سنت، شیعه، محبت، غیرت، صلابت و... کربلاء و عزت. کما اینکه سلسله ای از کلمات و مفاهیم در صحنه عاشورا رنگ باختند و طبل رسوایی شان به صدا درآمد و ابد الآباد ننگ به پیشانی ماندند نظیر؛ قدرت، بیعت، ظلم، خدعه، فریب، ترس، سپاه، سیاهی لشگر، شمشیر، خنجر، نیزه، تیر سه شعبه، سنگ، نعل، نی ، قتل صبر، کف، سوت، هلهله، تهمت، غارت، اسارت، خوارج، فتح، تشت، تنور و... کوفه و ذلت.
عاشورا تجلی و ظهور آرمان همه انبیاء الهی و حرکتی انقلابی و ستم ستیز و ظالم سوز و ایثارگرانه و از سر عشق و شور و فناء و فدای خود و همه تعلقات دنیایی برای خدا و حرکتی اصلاحی برای تحقق حکومت عدل و عده الهی است.
شرط ورود به گودال قتلگاه، سر بریدن نفس دنیا خواه بر سر دو راهی بیعت و ذلت بود. همان که امام فرمود: «مثلی لایبایع مثله» همچو منی با همچو یزید بیعت نمی کند. و فرمود «هیهات منا الذله ». امام در مدینه خطاب به مروان در پاسخ برای بیعت با یزید فرموده بود: «و علی الاسلام السلام اذ بلیت الامه براع مثل یزید» یعنی زمانی که امت اسلامی به حاکمی چون یزید تن دهد باید فاتحه اسلام را خواند و با اسلام خداحافظی کرد.

زمینه‌های بروز حادثه عاشورا
زمینه های بروز و ظهور عاشورا به دوران نیم قرن پس از رحلت رسول خدا(ص) و سنگ بدعت های کج نهاده به دست حاکمان از آن جمله شخص معاویه برمی گردد. اما مجتبی(ع) فرمودند: «انما الخلیفه من سار بسیره رسول الله و عمل بطاعته و لیس الخلیفه من دان بالجور و عطل السنن و اتخذ الدنیا ابا و اما، و ان ادری لعله فتنه لکم و متاع الی حین». این فرمایش امام حسن(ع) هنگام پذیرش صلح است که جایگاه خلیفه و عملکرد معاویه را برای مردم روشن می کند و می فرماید: همانا خلیفه کسی است که سیره رسول خدا(ص) را انجام داده، طاعت او را بکار بندد، نه آنکه بر جور و ستم باشد و سیره و سنت را تعطیل کند دنیا را پدر و مادر بگیرید و چه می دانیم شاید (این صلح) آزمایشی برای شما و متاع اندکی برای معاویه باشد. معاویه در حقی با من به نزاع برخاست که از آن من بود و من به خاطر صلاح امت و جلوگیری از خونریزی آن را ترک کردم. و نیز از قلت یاران و کثرت شبهات و شایعه پراکنی و نیرنگ معاویه سخن رانده اند. امام حسین(ع) فرمودند: «فلعمری، ما الامام الا الحاکم بالکتاب القائم بالقسط، الداین بدین الحق، الحابس نفسه علی ذات الله. و السلام» امام در پایان نامه ای خطاب به کوفیان که جناب مسلم را به آنان معرفی کرده، فرمود: پس قسم به جان خودم، که امام نیست مگر حکم کننده به قرآن و برپاکننده عدالت و استوار به دین حق و جانش را برای خدا نگه دارد و السلام. (العیون العبری/34)
معاویه خلافتی را پی گرفت و استوار کرد که ویژگی های مهمی داشت و شالوده نظام و اندیشه سیاسی امویان تکیه بر ارکانی داشت که هیچ شباهتی به حکومت پیامبر نداشت و از اندیشه ناب سیاسی اسلام فرسنگ ها دور بود. اندیشه، سیاست و استراتژی امویان در یک نگاه کل نگر اینگونه است:
1-اسلام زدایی و تحریف معارف دینی
2-بدعت گذاری
3-حذف اهل بیت(ع)
4-سب و دشنام و ترویج لعن بر امیر المؤمنین(ع)
5-کینه و عداوت آنان با آل علی(ع)
6-عوام فریبی و انتساب خویش به رسول خدا(ص)
7-کشتار دسته جمعی مسلمانان و سرکوب آنان در شهرها
8-دستگیری، حبس، کشتن چهره های درخشان و انقلابی و آگاه و هواداران اهل بیت(ع)
9-محروم کردن شیعیان از مناصب سیاسی و حقوق اجتماعی و اقتصادی
10-ترویج فرهنگ جبر و سکوت و تسلیم
11-انحصارطلبی سیاسی
12-غارت بیت المال و صرف آن در راه منافع و امیال شخصی
13-اشاعه فساد و فحشا و ترویج شراب و شهوت و قمار
14-احیای سنت های جاهلی و رجعت به اشرافیت قبیلگی جاهلیت
15- احیای عصبیت های قومی و مفاخرات قبیلگی
16-تاسیس سلطنت عربی به جای خلافت اسلامی
17-پی ریزی خلافت موروثی و جانشینی یزید
18-بیعت گرفتن اجباری از مردم و سران قبایل برای یزید
19-بکار گماردن عناصر نالایق و فاسد تنها به دلیل اموی بودن
20-حیله گری و تزویر و تبلیغات دروغین
21-جعل حدیث و فضیلت تراشی برای برخی از صحابه.
22-تجمل گرایی
آنچه گذشت بازتاب مهمی در جامعه اسلامی داشت و از سوی اندکی از خواص در حجاز و مدینه مورد اعتراض واقع شد. برخی از مخالفان و معترضین به سیاست ها و عملکردهای معاویه و امویان را کشتند و از مواضع خود بازنگشتند، بلکه بر آن پای فشردند.
امام طی نامه ای اعتراض آمیز به معاویه، برخی از عملکردهای وی را نکوهیده و به سختی سرزنش کرد کشتن حجر بن عدی و عمرو بن حمق خزاعی و استلحاق زیاد و انتساب فرزندی وی به ابی سفیان از آن جمله است. (فرهنگ جامع سخنان امام حسین(ع)/ 286- 290) و نیز در استخلاف و جانشینی یزید سخت و مکرر اعتراض کرده، خصوصیات اخلاقی زشت وی را برشمرد. (پیشین، و فرهنگ/ 292) حتی در مجلسی در پاسخ معاویه برتری خود را بر یزید یادآور شده و پیشنهاد نامزدی خویش را برای خلافت پس از معاویه، مطرح می کنند، که معاویه نپذیرفت و اصرار بر بیعت گرفتن برای یزید داشت. (فرهنگ/ 297-298)
در جایی دیگر معاویه، امام را به خاطر ازدواج حضرت با کنیزش سرزنش کرد. امام فرمود: کنیزم را آزاد کردم براساس سنت رسول خدا(ص) با او ازدواج کردم، و بدان هیچ شرافتی از شرافت رسول خدا(ص) و هیچ پیوندی از پیوند با او برتر نیست و... پس بر هیچ مسلمانی، هیچ گونه سرزنشی جز در گناه نیست و سرزنش تو، فقط جاهلیت (و فرهنگی جاهلی) است. (فرهنگ/ 283 و 284)
صراحت لهجه امام در پاسخ معاویه و اعتراض به او از این قرار است. معاویه در همان سالی که حجر بن عدی و یاران او را کشت، حج کرد و امام را دید و گفت: آیا با خبر شدی با حجر و یاران او و شیعیان پدرت چه کردیم؟
امام فرمود: با آنان چه کردی؟ گفت: آنان را کشتیم و کفن پوشاندیم و نمازشان گزاردیم. امام حسین(ع) خندید و فرمود: ای معاویه! آنان خصم تواند؛ ولی ما اگر پیروان تو را بکشیم، آنان را کفن نمی پوشانیم و نماز نگزاریم و دفن نکنیم (که مسلمان نیستند). (فرهنگ/ 286)

مشروعیت و مقبولیت سلطنت امویان
دو استراتژی مهم و اساسی خلافت اموی عبارت بود از جعل مشروعیت و تحمیل مقبولیت؛ به این معنی که معاویه که خود و امویان را تنها خویشان و اقربای رسول خدا(ص) معرفی کرده بود، سابقه صحابی بودنش گرچه اندک بود و نیز مردم را به دلیل قرابت قریبه به پیامبر و با استناد به حق خلافت برای قریش، متقاعد و رقبای غیرقریشی را حذف کرد و با ترویج اعتقاد به جبر، خلافت را عطیه الهی پنداشته و هواداران اموی و شاعران مدیحه سرای آنان با تبلیغات گسترده برای حاکم، جایگاه خلیفه اللهی ترسیم کرده و برای حاکم هاله ای از جلالت و قداست ساخته و اعتراض و مخالفت با آن را حرام و مستوجب عقاب دانسته، مردم را به سکوت و تسلیم مجبور می کردند. جبریگری در خلافت یعنی خدایی بودن حکومت امویان و خویشتن را اوصیای خداوند بر بندگان و اولیای او در زمین پنداشتند. آنان به اراده خداوند حکم می رانند و به خواست و مشیت او در امور دخل و تصرف می کردند. این بن مایه اندیشه سیاسی در مشروعیت بخشی به خلافتی بود که بر تزویر استوار گشته بود.
معاویه خود را خونخواه عثمان خواند و خلافت را سهم الارث خویش از ماترک عثمان دانسته، می گفت عثمان با رأی شورا به خلافت رسید و همان خلافت به من منتقل شد. او در یکی از سخنرانی هایش برای مردم مدینه، اعتراف کرد که «وی از طریق انتخاب امت و اجماع و پذیرش و رضایت آنان به مقام خلافت نرسیده بلکه در این راه به جنگ متوسل شده تا آن را به چنگ آورده است.» او گفته است: «به خدا سوگند من خلافت را با میل و رضایت شما به دست نیاوردم، بلکه در راه به دست آوردنش با شمشیرم با شما جنگیدم». او مردم را با تهدید، تطمیع، تحقیر، تحمیر، و با استبداد و استثمار و با ضرب زر و زور و حربه کارساز تزویر و فریب و تبلیغات گسترده و عوام فریبی به سکوت و تسلیم مجبور کرده و مخالفان را از سر راه برمی داشت. طوری کار کرده بود که مردم اطاعت از خلیفه را بر خود لازم و مخالفت با او را حرام و حتی خاطی را مهدور الدم می دانستند. این همان تحمیل مقبولیت خلافت بر مردم است.

قیام و نهضت حسینی؛ چگونه، از کی و از کجا؟
در شرایط موجود- پس از انعقاد قرارداد صلح و آغاز خلافت اموی به صورت رسمی- احتمال تغییر و احتمال اثربخشی و پیروزی بر جریان حاکم و براندازی طاغوت چه میزان امیدبخش است؟ آیا به صرف این احتمالات ضعیف می توان علم مبارزه را برافراشت؟ روی چه میزان از مردم ایالات و ولایات می توان حساب کرد؟ باید شرایط جدیدی را انتظار داشت. با مرگ معاویه و روی کار آمدن یزید که طبل بی کفایتی و بی لیاقتی و فسق و فجورش نواخته شده و طشت بی لیاقتی اش از بام افتاده بود و عدم مقبولیت او نزد مردم، این همان شرایط جدید بود.
امام در پاسخ نامه معاویه نوشت: تو در نامه خود آورده ای «این امت را به آشوب و فتنه بر مگردان» من برای این امت، فتنه ای بزرگتر از فرمانروایی تو بر آنان، سراغ ندارم و آورده ای که: «در کار و اندیشه خود و دین خود و امت محمد(ص) باش.» به خدا سوگند! من هیچ کاری را برتر از پیکار با تو، نمی شناسم؛ اگر آن را انجام دهم، برای تقرب به خداست و اگر انجام نداده ام، برای دینم از خدا آمرزش می طلبم. (فرهنگ/ 290)
امام به هر دو عامل تغییر پیش گفته توجه داشته و هم حاکم را مذمت کرده و منقصتش را فاش می کرد و هم مردم را ارج نهاده و به دعوتشان توجه می شود. حرکتی که از مدینه پیش و پس از مرگ معاویه شروع می شود و از حجاز تا عراق گسترده می شود و امام در راه عراق است که باز مردمی که در بیعت امام بودند جا زدند و به گفته فرزدق آنانی که دلهایشان با امام بود شمشیر بر امام کشیدند و این تغییر سیاسی، اجتماعی را جوری دیگر رقم زدند و حادثه عاشورا بوجود آمد. امام در سخنانی که آوردیم حاکم و حکومت اموی را تخطئه فرمودند و عدم شایستگی بر تصدی امور مسلمانان را آشکارا فریاد زدند و مردمی را که با مرگ معاویه فرصت را مناسب برای بیعت با امام می دیدند اجابت فرمودند. اما دست خیانت و بیعت شکنی و عافیت طلبی نااهلان و قهر و غلبه امویان ورق را برگرداند و شد آنچه نباید می شد.
امام فرموده بود من برای امر به معروف و نهی از منکر و احیاء و اجرای سنت رسول خدا(ص) و شیوه امیرالمؤمنین علی(ع) قیام کردم و سپس فرمودند: هر که جان بر کف و سرباز است با من همراه شود و «هر که ندارد هوای ما- ره گیرد برون رود از کربلای ما». دیدیم که یارانش چه پاسخ دادند و امثال نافع بن هلال گفت: «والله ما کرهنا لقاء ربنا و انا علی نیاتنا و بصائرنا نوالی من والاک و نعادی من عاداک.» (لهوف/ 112) به خدا سوگند؛ ما از مرگ ناخرسند نیستیم و همانا بر نیت هایمان و بصیرت و آگاهی هایمان هر که را که دوست شما باشد دوست داریم و هر که را دشمن شما باشد دشمن می داریم. پایه و مایه نهضت عاشورا بر بصیرت اهالی ایمان و بی بصیرتی سست عنصران است.
امام هدف را معلوم و نشانه گذاری کرده بود و فرموده بود در چنین شرایطی «لیرغب المؤمن فی لقاءالله محقا، فانی لااری الموت الا سعاده و الحیاه مع الظالمین الا برما» (لهوف/ 112) واجب است که مؤمن (در چنین شرایطی) با جان و دل مشتاق دیدار پروردگارش باشد، همانا که من مرگ را سعادت و زندگی با ظالمان را جز خواری و ذلت نمی دانم.
آثار و پیامدهای این نهضت از همان ظهر عاشورا نمایان شد و امام حسین(ع) با کشته شدن، احیاء بلکه جاودانه شد و این شعر تداعی می شود که؛
آینه گر بشکند صدها چو خود آیینه است
خرد گشتن را نباشد هیچ ملال بر آینه
سنگ را سازش چرا؟! چون عاقبت آیینه است.

نویسنده: محمود حیدری آقایی / منبع: روزنامه کیهان 19/09/1390


* ویژه‌نامه محرم و صفر خبرگزاری فارس/230

انتهای پیام/ک




تاریخ آخرین ویرایش:- -
شنبه 19 آذر 1390-03:38 ب.ظ



/لیگ دسته اول نوجوانان-جام آینده سازان المپیک/
هفته‌های چهارم و پنجم با برتری هیئت تکواندو ملایر به پایان رسید

خبرگزاری فارس: هفته‌های چهارم و پنجم از پانزدهمین دوره لیگ دست اول نوجوانان به میزبانی خانه تکواندو برگزار شد.

خبرگزاری فارس: هفته‌های چهارم و پنجم با برتری هیئت تکواندو ملایر به پایان رسید

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، هفته‌های چهارم و پنجم از پانزدهمین دوره لیگ دسته اول نوجوانان (جام آینده سازان المپیک) روز گذشته به میزبانی خانه تکواندو پیگیری شد.


*نتایج هفته‌های چهارم و پنجم به شرح ذیل است:

هیئت تکواندو کرمانشاه 4 – هیئت تکواندو قم 5
هیئت تکواندو ملایر 10 – هیئت تکواندو کردستان 0
هیئت تکواندو کرمانشاه 6 – هیئت تکواندو سرپل ذهاب 4
هیئت تکواندو ملایر 8 – هیئت تکواندو قم 2

*برترین ها:
بهترین سرپرست:
رضا دهقان(هیئت تکواندو قم)

بهترین مربی
:
بهرام جعفری(هیئت تکواندو ملایر)
پیمان رفعتی(هیئت تکواندو کرمانشاه)

بهترین داور:
حسین شادمان(خراسان رضوی)

فنی ترین بازیکن:

سلمان لطیفعلینی(هیئت تکواندو ملایر)
آرمان امیری(هیئت تکواندو کرمانشاه)

فنی ترین تیم:

هیئت تکواندو ملایر(همدان)

پرامتیاز ترین تیم:

هیئت تکواندو ملایر

تیم منتخب اخلاق:

هیئت تکواندو قم

مدیر اجرایی:

جعفر صمد پور
انتهای پیام/خ




تاریخ آخرین ویرایش:- -
شنبه 19 آذر 1390-03:38 ب.ظ



دبیرهیئت ورزش‌های بانوان روستایی و عشایری خبر داد:
کمبود سالن‌های ورزشی در ورزش‌های روستایی

خبرگزاری فارس: دبیرهیئت ورزش‌های بانوان روستایی و عشایری گفت: تعداد سالن‌های ورزشی در ورزش‌های روستایی و عشایری کافی نیست.

خبرگزاری فارس: کمبود سالن‌های ورزشی در ورزش‌های روستایی

شهربانو نوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه در ارتباط با عملکردهای هیئت ورزش‌های بانوان روستایی و عشایری در سال جاری اظهار داشت: در سال جاری همایش پیاده‌روی در روستاهای شهرستان‌های ارومیه، اشنویه، سردشت، میاندوآب، خوی و سلماس برگزار شد.
وی افزود: شرکت در جلسات شهرستانی با حضور رئیس اداره کل ورزش و جوانان و همچنین جلسات متعدد نوابین در آذربایجان غربی با حضور رئیس هیئت تشکیل شد.
این مسئول تصریح کرد: دوره داوری و مربیگری در رشته‌های بومی و محلی سال و نیز انتخابی بازی‌های بومی و محلی در اسفندماه و شرکت در مسابقات کشوری در این رشته از دیگر برنامه‌های این هیئت در جاری است.
نوری ادامه داد: اهداف هیئت ورزش‌های بومی و محلی، گسترش ورزش و فرهنگ ورزش در مناطق روستایی است اما، کمبود سالن‌های ورزشی در سطح استان ‌آذربایجان غربی مشکلاتی را برای هیئت و علاقه‌مندان در روستاهای دورافتاده ایجاد کرده است.‌
دبیرهیئت ورزش‌های بانوان روستایی و عشایری تاکید کرد: اگر حداقل در هر دهستان یک سالن ورزشی احداث شود به یقین بیشتر روستاهای اطراف می‌توانند در سالن‌ها حضور یابند و به ویژه برای بانوان بهتر می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: نزدیک به 10 سالن ورزشی در کل استان داریم که فاقد تجهیزات کافی هستند و امکانات ورزشی در حد والیبال و فوتسال است و سایر ورزش‌ها انجام نمی‌گیرد.
این مسئول افزود: اداره کل ورزش و جوانان به منظور تجهیز سالن‌ها قول مساعد داده است و در حال حاضر بیشتر مسابقات در روستای طلاتپه برگزار می‌شود.
نوری در ارتباط با حامیان مالی هیئت ادامه داد: به غیر از فدراسیون ورزش‌های روستایی و اداره کل ورزش و جوانان، مدیریت روستایی استانداری تنها حامی مالی هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری است.
انتهای پیام/ح20




تاریخ آخرین ویرایش:- -
شنبه 19 آذر 1390-03:37 ب.ظ



/گزارش خبرنگار اعزامی فارس از بلاروس/
ماکوئا: یک زورخانه در مازندران باعث ترویج ورزش های زورخانه ای در زیبماوه شد!

خبرگزاری فارس: مسئول ورزش های زورخانه ای زیمباوه گفت: در سفری به مازندران به طور اتفاقی وارد یک زورخانه شدم و مجذوب ورزش های زورخانه ای شده و علاقمند به ترویج آن در زیبماوه شدم.

خبرگزاری فارس: ماکوئا: یک زورخانه در مازندران باعث ترویج ورزش های زورخانه ای در زیبماوه شد!

ماکوئا در گفت و گو با خبرنگار اعزامی فارس به بلاروس در مورد اشاعه رشته زورخانه ای در زیبماوه اظهار داشت: مدتی پس از راه اندازی این رشته در کشورمان یکی از رقابت ها را از تلویزیون پخش کردیم که با استقبال خوبی مواجه شد و بسیاری از مردم خواستار آموزش دیدن برای فعالیت در این رشته شدند.

وی ادامه داد: از دانشگاه ها و مدارس مختلف به ما مراجعه می کنند تا این رشته را بیاموزند و بی شک با گذشت زمان تعداد زیادی از مردم زیمباوه جذب رشته های زورخانه ای می شوند.

مسئول رشته های زورخانه ای بلاروس در پاسخ به این سوال که نخستین بار چه زمانی با این رشته آشنا شدید؟ گفت: سفری به ایران داشتم که دوستانم پیشنهاد کردند به شمال ایران بروم. در مازندران شنیدم که جایی به اسم زورخانه وجود دارد و با حضور در آن مکان شیفته این ورزش جذاب شدم و تصمیم گرفتم آن را آموخته و در کشورم رواج دهم.

وی تاکید کرد: در آن زورخانه یکی از تکواندوکاران ایران را دیدم که می گفت ورزش خود را از گود زورخانه آغاز کرده است و فهمیدم این رشته می تواند قهرمانانی را در رشته های مختلف تربیت کند. 

ماکوئا در خصوص قدرت تیم زیبماوه تصریح کرد: مدتی یکی از مربیان ایرانی به ما در امر آموزش کمک کرد و هم اکنون به صورت ابتدایی با این رشته آشنا هستیم. برای موفقیت به مربی مجرب نیاز داریم و در این صورت شک ندارم که در عرض کمتر از شش ماه می توانیم به مقام قهرمانی قاره افریقا دست یابیم.

وی افزود: علاقمند هستیم اردویی در ایران برگزار کنیم تا بهتر با زورخانه و رشته های مربوط به آن آشنا شویم. به دنبال برگزاری لیگ زورخانه ای در زیمباوه نیز هستیم.
انتهای پیام/خ




تاریخ آخرین ویرایش:- -
شنبه 19 آذر 1390-03:37 ب.ظ



بلوک 17 درصدی پتروشیمی مروارید در فرابورس عرضه می­شود

خبرگزاری فارس: شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان 17 درصد از سهام شرکت پتروشیمی مروارید را دوشنبه هفته جاری به صورت بلوکی در بازار سوم فرابورس، عرضه می­کند.

خبرگزاری فارس: بلوک 17 درصدی پتروشیمی مروارید در فرابورس عرضه می­شود

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، دوشنبه هفته جاری نفت و گاز پارسیان، 254 میلیون و 999 هزار و 999 سهم پتروشیمی مروارید را عرضه می‌کند،ارزش پایه این پنروشمی 1100 میلیارد و 69 میلیون و 995 هزار و 686 ریال است که به صورت یکجا در بازار سوم و با شرایط نقد عرضه می­‌شود.
بنابر ­این گزارش، زمینه فعالیت این شرکت احداث و راه­اندازی و بهره­برداری کارخانه­های صنعتی به منظور تولید، بازاریابی، فروش و صدور محصولات پتروشیمی، ذخیره، واردات و صادرات و تبدیل مواد شیمیایی و پتروشیمیایی و فرآورده­های فرعی و مشتقات ذیربط آنها است.
از سهامداران عمده این شرکت می‌توان صندوق بازنشستگی کارکنان نفت و شرکت سرمایه­گذاری پتروشیمیایی و شیمیایی تامین که هر کدام مالک 17 درصد و موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان که مالک 46.55 درصد و کارکنان پتروشیمی مروارید که مالک 2.45 درصد سهام این شرکت هستند را نام برد. سرمایه این شرکت نیز هزار و500 میلیارد ریال است.
کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی هستند که 3 درصد از ارزش سهام موضوع معامله که معادل 33 میلیارد و 2 میلیون و 99 هزار و 871 ریال است برای تضمین تعهدات به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، واریز و یا ارائه کنند.
همچنین کارگزار خریدار باید اسامی خریدار یا خریداران را حداکثر تا پایان وقت اداری روز پس از معامله، به همراه تعداد و درصد سهام قابل تخصیص به آنها و همچنین دستور خرید دریافت شده را به مدیریت بازار فرابورس ایران ارائه کند.
انتهای پیام/م




تاریخ آخرین ویرایش:- -
شنبه 19 آذر 1390-03:37 ب.ظ



رئیس پانزدهمین کنگره طب فیزیکی و توانبخشی:
وزارت بهداشت تعداد تختهای بستری توانبخشی را افزایش دهد

خبرگزاری فارس: رئیس پانزدهمین کنگره سراسری طب فیزیکی و توانبخشی درخواست تخصیص اعتبارات و افزایش تخت‌های توانبخشی در مراکز آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی را اعلام کرد و گفت: تعداد این تختها به هیچوجه با نیاز کشور متناسب نیست.

خبرگزاری فارس: وزارت بهداشت تعداد تختهای بستری توانبخشی را افزایش دهد

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، سید‌منصور رایگانی در نشست خبری پانزدهمین کنگره سراسری طب فیزیکی و توانبخشی اظهار داشت: تخت‌های بستری برای بیمارانی که به خدمات توانبخشی نیازمند هستند باید با اختصاص اعتبارات و توجه سازمان‌های مربوطه افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس نرم دنیا ۵ درصد کل تخت‌های بستری به حیطه توانبخشی اختصاص دارد افزود: در حال حاضر تعداد آمار تخت‌های کشورمان برای حیطه توانبخشی نسبت به نرم دنیا به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.

رایگانی در حال حاضر خدمات توانبخشی برای افرادی که به این خدمات نیاز دارند مانند برخی جراحی‌ها در بخش‌ها صورت می‌پذیرد و مسلماً متمرکز شدن ارائه خدمات توانبخشی می‌تواند برروی بازگشت سلامت بیمار تأثیرگذاشته و درخواست داریم تا حداقل در مراکز آموزشی مشکل بستری کردن بیماران برای ارائه خدمات توانبخشی با کمک سازمان‌های بیمه‌گر برطرف شود.

وی با بیان اینکه برگزاری پانزدهمین کنگره سراسری طب فیزیکی و توانبخشی با هدف ارائه خدمت رسانی بهتر به مردم، همکاری بیشتر در زمینه پزشکی با همکاران پزشک و به روز کردن اطلاعات آنها و همچنین رشد علمی تحقیقات کشورمان در این زمینه است تصریح کرد: بیماری‌ها و تنوع آن تغییرات زیادی پیدا کرده است و مسلماً درمان آنان نیز باید تغییرات قابل توجهی صورت پذیرد که از مهمترین اقدامات در این زمینه طب فیزیکی و توانبخشی است.

رایگانی افزود: در حال حاضر جمعیت سالمند کشور رو به افزایش است و رشد کمی و کیفی به افراد معلول و ناتوان آنان می‌توانند عمر طبیعی خود را داشته باشند ولی مسلماً با اختلالات آنان با ارائه خدمات توانبخشی برطرف شوند.

وی تصریح کرد: جمعیت کشور ما جوان است و به دلیل رشد تصادفات باید مسائلی چون ورزش و ارائه خدمات توانبخشی که بسیار نیاز کنونی جامعه است ارتقاء یابد.

رئیس پانزدهمین کنگره طب فیزیکی و توانبخشی ادامه داد: طب توانبخشی به نوعی به افزایش کیفیت زندگی و عملکرد بهتر افراد برای بازگشت به جامعه مربوط است به طوری که وابستگی آنها به دیگر افراد کمتر شود و ما نیز باید بر طبق اصولی که در علوم پزشکی و اقتصاد وجود دارد باید با حداقل هزینه‌ها حداکثر بهبودی با کمترین عوارض را با انجام ورزش، وسایل فیزیکی، درمان را بهبود دهیم.

رایگانی با اشاره به اینکه طب فیزیکی و توانبخشی نیاز امروز و فردا است گفت: هیچ بیماری وجود ندارد که پس از طی مراحل درمان به توانبخشی نیاز نداشته باشد و حال وضعیت کشور ما نسبت به کشورهای حاشیه خلیج فارس حداقل از نظر علمی و نیروی تخصصی بسیار بالا است.

رایگانی ادامه داد: انتظاراتی که حوزه توانبخشی از دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوطه دارد بیشتر در مورد تخصیص بخش‌های بیشتر تخت‌های بستری توانبخشی و همچنین پوشش مناسب بیمه‌ای است تا بتوان خدمات توانبخشی به صورت بهتری به نیازمندان آن ارائه شود.

وی همچنین با اشاره به برگزاری محورهایی مانند پرستاری توانبخشی و آموزش پزشکی در توانبخشی در پانزدهمین کنگره سراسری طب فیزیکی و توانبخشی خاطر نشان کرد: بیماران بسیاری برای کامل شدن درمان آنان به درمان‌های طب فیزیکی و توانبخشی احتیاج دارند که در این زمینه باید سازمان‌های بیمه‌گر هر چه بیشتر در پوشش ارائه خدمات بیمه‌ای کمک کند.
انتهای پیام/




تاریخ آخرین ویرایش:- -
شنبه 19 آذر 1390-03:37 ب.ظ



لیلا تجدد در گفت و گو با فارس اعلام کرد:
میرمحمد تجدد در قطعه هنرمندان آرام می‌گیرد

خبرگزاری فارس: پیکر زنده یاد میرمحمد تجدد بازیگر سینما و تلویزیون بازیگر تازه درگذشته سینما، فردا از خانه سینما تشییع و در قطعه هنرمندان آرام می‌گیرد.

خبرگزاری فارس: میرمحمد تجدد در قطعه هنرمندان آرام می‌گیرد

لیلا تجدد تک فرزند زنده یاد میرمحمد تجدد در گفت و گو با خبرنگار سینمایی فارس گفت: پدرم سالها از ناراحتی کبد رنج می‌برد و شب گذشته پس از 12 روز که در کما رفته بود، براثر خونریزی درگذشت.
وی درباره بیماری‌پدرش توضیح داد: پدرم سی سال از بیماری کبد رنج می‌برد و دیگر کبد خون‌سازی نمی‌کرد به همین دلیل دوازده روز پیش به کما رفت  و در بیمارستان پیامبران بستری شد و شب گذشته ساعت 12 دار فانی را وداع گفت.
فرزند زنده یاد تجدد که خود بازیگر تئاتر است درباره مراسم خاکسپاری مرحوم گفت: فردا ساعت 9 صبح پیکر ایشان از جلوی خانه سینما تشییع خواهد شد و در قطعه هنرمندان آرام می‌گیرد.
بنابراین گزارش، مراسم سوم زنده یاد میرمحمد تجدد درمسجد جامع واقع در شهرک غرب، بلوار فرحزادی خیابان حسن سیف از ساعت 18:30 تا 20 برپا خواهد شد.
میرمحمد تجدد در فیلم‌ها و مجموعه‌های مختلف از جمله «بندرمه‌آلود»، «تنگنا»، «سرب» و... به ایفای نقش‌ پرداخت.
انتهای پیام/ا




تاریخ آخرین ویرایش:- -
شنبه 19 آذر 1390-03:36 ب.ظ



به دلیل دست داشتن در تبانی
نایب رئیس فدراسیون و رئیس کمیته داوران کرواسی دستگیر شدند

خبرگزاری فارس: به دلیل تبانی‌های رخ داده در فوتبال کرواسی رئیس فدراسیون و رئیس کمیته داوران این کشور دستگیر شدند.

خبرگزاری فارس: نایب رئیس فدراسیون و رئیس کمیته داوران کرواسی دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از هینا، پس از اعلام این خبر در کرواسی، یوفا اعلام کرد به فدراسیون فوتبال این کشور برای انجام تحقیقات در این زمینه کمک خواهد کرد.
 
یکی از اعضای کمیته اجرایی فوتبال اروپا در این خصوص گفت: یوفا آمادگی این را دارد که در هرگونه تحقیقی در این زمینه کمک کند. ما تمام پیشرفت‌ها و توسعه‌های انجام گرفته در زمینه مبارزه با تبانی را زیر نظر خواهیم گرفت و با آن‌ها هماهنگ خواهیم بود.
 
زلیکو سیریچ، رئیس فدراسیون فوتبال و استپان جدودیچ، رئیس کمیته داوران فدراسیون کرواسی به اتهام دست داشتن در تغییر نتیجه و تبانی در حداقل یک دیدار از لیگ این کشور دستگیر شده‌اند.
 
این اتفاق در پی تبانی‌های گسترده‌ای است که در فوتبال اروپا، آفریقا و آسیا رخ داده است.
 
کریس ایتن، رئیس کمیته امنیت فیفا در این مورد گفت: هر اقدامی که بتواند به کاهش هرگونه تبانی در فوتبال بینجامد، مورد استقبال فیفا قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام/




تاریخ آخرین ویرایش:- -
شنبه 19 آذر 1390-03:36 ب.ظ



سرپرست معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت،‌معدن و تجارت سیستان‌وبلوچستان خبر داد:
شناسایی 8 واحد اقامتی و تالار پذیرایی متخلف در سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گفت: در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و مبارزه با متخلفان تعداد هشت واحد اقامتی، رستوران و تالار پذیرایی متخلف در شهرستان زاهدان شناسایی شدند.

خبرگزاری فارس: شناسایی 8 واحد اقامتی و تالار پذیرایی متخلف در سیستان‌وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌و‌بلوچستان محمد رفیع سلطان‌زاده اظهار داشت: طرح نظارتی ویژه ورود حجاج به کشور و ایام ماه محرم که از 12 آبان ماه با هدف حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و مبارزه با متخلفان آغاز شده بود به پایان رسید.
وی افزود: این طرح با توجه به ایام عید سعید قربان و غدیر و ورود حجاج بیت‌الله الحرام به کشور و مراسمات و جشن‌های مختلف و ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع) و به تبع افزایش تقاضای عمومی برای خرید انواع کالا و خدمات مرسوم این ایام برنامه ریزی و اجرایی شد.
سلطان‌زاده عنوان کرد: با توجه به برگزاری مراسمات جشن‌ها و ولیمه‌ها در این ایام، نظارت ویژه‌ای نیز بر مراکز اقامتی رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی توسط کارشناسان این سازمان انجام شد. 
این مسئول گفت: بر اساس گزارشات مردمی رسیده از طریق سامانه 124 و نظارت مستقیم کارشناسان تعداد هشت واحد متخلف با تخلفاتی همچون گرانفروشی در شهرستان زاهدان شناسایی شد.
سرپرست معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت اذعان داشت: این واحدهای متخلف پس از تکمیل فرم گزارش بازرسی به ارزش 124 میلیون و 686 هزار ریال برای صدور حکم به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.
انتهای پیام/ن۳۰




تاریخ آخرین ویرایش:- -
شنبه 19 آذر 1390-03:36 ب.ظ



از دو محل سود انباشته و اندوخته طرح و توسعه:
یک شرکت قندی 6.5 میلیارد تومان افزایش سرمایه می دهد

خبرگزاری فارس: شرکت کوچک و 3.5 میلیارد تومانی قند نقش جهان از دو محل سود انباشته و اندوخته طرح و توسعه 6.5 میلیارد تومان افزایش سرمایه می دهد تا به شرکتی10 میلیارد تومانی تبدیل شود.

خبرگزاری فارس: یک شرکت قندی 6.5 میلیارد تومان افزایش سرمایه می دهد

به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس، شرکت 3.5 میلیارد تومانی قند نقش جهان که در برابر میانگین 183 درصدی شرکت های قندی، با بازدهی 38 درصدی کمترین سودآوری سهام را در بین شرکت های قندی طی سال جاری داشته در صدد اعمال افزایش سرمایه 6.5 میلیارد تومانی بر آمده است.

براین اساس، مقرر شده از طریق انتشار 65 میلیون سهم به قیمت اسمی هر سهم 100 تومان ، سرمایه این شرکت به 10 میلیارد تومان برسد.

این افزایش سرمایه از دو محل سود انباشته 5 میلیارد تومانی و اندوخته طرح و توسعه 1.5 میلیارد تومانی و با هدف اصلاح ساختار مالی و تأمین سرمایه در گردش اعمال خواهد شد.
انتهای پیام/م




تاریخ آخرین ویرایش:- -
شنبه 19 آذر 1390-03:36 ب.ظ



هلند از اندونزی به خاطر قتل و عام سال ۱۹۴۷ عذرخواهی کرد

خبرگزاری فارس: دولت هلند به خاطر قتل عام سال 1947 در جزیره جاوه اندونزی از مردم این کشور رسما عذر خواهی کرد.

خبرگزاری فارس: هلند از اندونزی به خاطر قتل و عام سال ۱۹۴۷ عذرخواهی کرد

به گزارش فارس به نقل از الجزیره، در شصت و چهارمین سالگرد محکومیت اقدام استعماری دولت هلند در اندونزی، سفیر این کشور در حضور مردم اندونزی رسما از جنایت صورت گرفته توسط دولت این کشور عذرخواهی کرد.
 
سفیر هلند در اندونزی گفت: من از بروز این فاجعه انسانی که در نهم دسامبر ۱۹۴۷ توسط دولت هلند اتفاق افتاد متاسفم و از مردم اندنزی و خانواده قربانیان عذرخواهی می‌کنم.
 
این جنایت در نهم دسامبر ۱۹۴۷ و هنگام ورود نیروهای نظامی هلند به روستایی در شهر "راواگیدا" اندونزی در طول مبارزات مردم این کشور برای استقلال رخ داد.

اگر چه دولت هلند ادعا می‌کند که حدود ۱۵۰ نفر در این قتل و عام کشته شده‌اند اما یک انجمن فعال محلی در این زمینه تعداد قربانیان را حدود ۴۳۱ نفر اعلام کرده است.
 
دادگاه بین‌المللی لاهه نیز سپتامبر گذشته دولت هلند را به خاطر بروز این فاجعه انسانی محکوم کرده بود.
 
انتهای پیام/م.ص




تاریخ آخرین ویرایش:- -
پنجشنبه 17 آذر 1390-06:20 ب.ظ



توکیو گران ترین شهر جهان است

خبرگزاری فارس: تازه ترین تحقیق انجام شده نشان می دهد شهر توکیو پایتخت ژاپن گران ترین شهر جهان است

خبرگزاری فارس: توکیو گران ترین شهر جهان است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از فرانس پرس موسسه تحقیقاتی آی سی ان در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد شهر توکیو گران ترین شهر جهان برای توریستهای خارجی و شهروندان ژاپنی است بر اساس این گزارش پس از توکیو شهرهایی دیگر از آسیا مثل سئول پکن و شانگهای به ترتیب در رتبه های بعدی این فهرست قرار دارند . این تحقیق در خصوص 400 شهر بزرگ جهان انجام گرفته است پاریس در بین 20 شهر گران جهان قرار دارد و شهر سیدنی استرالیا نیز پانزدهمین شهر گران جهان به شمار می رود . انتهای پیام /




تاریخ آخرین ویرایش:- -
پنجشنبه 17 آذر 1390-06:20 ب.ظ



انفجار خط لوله شهر حمص سوریه توسط گروهک‌های مسلح

خبرگزاری فارس: گروهک‌های مسلح در سوریه صبح امروز یک خط لوله نفت در نزدیکی شهر حمص را منفجر کردند.

خبرگزاری فارس: انفجار خط لوله شهر حمص سوریه توسط گروهک‌های مسلح

به گزارش فارس، منابع رسمی به خبرگزاری آمریکایی یونایتدپرس اینترنشنال اعلام کردند که گروهک‌های مسلح صبح امروز یک خط لوله انتقال نفت در نزدیکی شهر حمص را منفجر کردند.

این منابع گفتند: گروهکی تروریستی اقدام به انفجار خط انتقال نفت از پالایشگاه حمص در منطقه السلطانیه در غرب محله باباعمر کردند.

به گفته این منابع دودی غلیظ از مکان انفجار به هوا برخاسته است و به راحتی در آسمان شهر دیده می‌شود.

پیش از این نیز خطوط لوله انتقال نفت در نزدیکی این شهر چندین بار هدف حملات گروهک‌های مسلح که از ماه مارس با هدف ناآرامی در سوریه و براندازی نظام این کشور فعال شده‌اند، قرار گرفته بود.

انتهای پیام/.++




تاریخ آخرین ویرایش:- -
پنجشنبه 17 آذر 1390-06:20 ب.ظ



به مناسبت روز دانشجو صورت می‌گیرد؛
امشب؛ بررسی عملکرد جریان دانشجویی در 'دیروز، امروز، فردا'

خبرگزاری فارس: برنامه "دیروز، امروز، فردا" امشب به مناسبت روز دانشجو، ابعاد مختلف عملکرد جریان دانشجویی را مورد بررسی و واکاوی قرار می‌دهد.

خبرگزاری فارس: امشب؛ بررسی عملکرد جریان دانشجویی در 'دیروز، امروز، فردا'

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، برنامه "دیروز، امروز، فردا" امشب به مناسبت روز دانشجو ابعاد مختلف عملکرد جریان دانشجویی را مورد بررسی و واکاوی قرار می‌دهد.

براساس این گزارش، میهمانان امشب این برنامه، علیرضا نادعلی(عضو مجمع ادوار بسیج دانشجویی) و محی‌الدین فاضلیان(دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه تهران) هستند.

در این برنامه عملکرد جریان‌های دانشجویی، و نقاط مثبت و منفی آن، تحولات جنبش دانشجویی، چگونگی ایفای نقش جنبش‌های دانشجویی به عنوان افسران جوان جنگ نرم مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/




تاریخ آخرین ویرایش:- -
پنجشنبه 17 آذر 1390-06:19 ب.ظ



محرومیت وین رونی کاهش یافت

خبرگزاری فارس: محرومیت ستاره خط حمله تیم ملی فوتبال انگلیس در رقابت‌های یورو ۲۰۱۲ کاهش یافت.

خبرگزاری فارس: محرومیت وین رونی کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از کیکر، اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) روز پنج‌شنبه(امروز) اعلام کرد کمیسیون تجدید نظر این سازمان با درخواست کاهش محرومیت رونی موافقت کرده است. به این ترتیب او به جای سه دیدار از دو بازی اول و دوم تیمش در مرحله گروهی این پیکارها که مقابل فرانسه و سوئد در گروه 4 است، امکان حضور در میدان نخواهد داشت.  
 
محرومیت وین رونی به خاطر رفتار خشن و غیرورزشی او در آخرین بازی تیمش درمرحله مقدماتی مقابل میودراگ زودویچ از تیم مونته‌نگرو (تساوی ۲ بر ۲) بود که به دستور ولفگانگ اشتارک، داور بازی با کارت قرمز روبه‌رو شد.
انتهای پیام/ 
 




تاریخ آخرین ویرایش:- -




  • تعداد صفحات :5
  • 1  
  • 2  
  • 3  
  • 4  
  • 5  
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic