:درباره وبلاگ

:آرشیو

:پیوندها

:پیوندهای روزانه

:نویسندگان

:آخرین پستها

آماروبلاگ

یکشنبه 28 اسفند 1390-08:39 ق.ظ



سرزمین طبرستان در انتظار نوروز- 70
برای خدمت به مسافران نوروزی در چالوس آماده‌ایم

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت هلال احمر چالوس از آمادگی این دستگاه برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی خبر داد.

خبرگزاری فارس: برای خدمت به مسافران نوروزی در چالوس آماده‌ایم

علیرضا شیروانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چالوس اظهار داشت: با بکارگیری و همکاری نیروهای زبده، طرح امسال از 24 اسفندماه آغاز شده و تمام تلاش هلال احمری‌ها خدمت صادقانه به کسانی است که شهرستان چالوس را برای ایام عید انتخاب کرده‌اند.

وی ادامه داد: امسال در محور حیاتی کندوان پست‌های امدادی پایگاه تونل کندوان، درمانگاه ندا هلال احمر‏، پایگاه امدادی لارک و ست سیار امداد نجات، روزانه 24 نیروی امدادی به‌صورت شبانه‌روزی و با حس مسئولیت فراوان در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند که مانند فرشتگان نجات برای حفظ سلامت و امنیت جانی مسافران، هوشیارانه همت دارند.

شیروانی ادامه داد: در طرح امسال دو پست راهنمایان مسافران نوروزی داریم که پست کنار پلیس راه کندوان و پست روبروی گل شمال سردآبرود با بکارگیری روزانه هشت نیرو آغاز به کار کرده است که نیروهای سازمان امور جوانان به راهنمایی و پاسخگویی سئوالات مسافران اقدام می‌کنند و خدمات لازم را ارائه می‌کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر چالوس خاطرنشان کرد: محور کندوان یکی از چهار محور زیبای دنیا و از حیاتی‌ترین محورهای کشور است که سالانه میلیون‌ها مسافر از این محور تردد می‌کنند و بدین جهت است که خدمات‌رسانی در این منطقه با حساسیت‌های زیادی همراه است و نیروهای هلال احمری نیز با دقت فراوان و توانی مضاعف در راه ارائه خدمت همت می‌کنند.

وی متذکر شد: این اداره در ایام طرح به‌صورت شبانه‌روزی دارای کشیک بوده و کارکنان هلال احمر چالوس نیز با حس مسئولیت فراوان این ایام را برای کمک‌رسانی به نیازمندان حضور دارند.

شیروانی در پایان اذعان داشت: شماره‌های تلفن 01912223240 و 01912222190 داخلی 104 شماره کشیک این اداره است و کسانی که مشکلی دارند می‌توانند اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/ن۲۰




تاریخ آخرین ویرایش:- -
یکشنبه 28 اسفند 1390-08:39 ق.ظ



تکمیلی زلزله زنجان/
براتی: تاکنون از خسارت‌های زلزله زنجان گزارشی نرسیده است

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار زنجان گفت: تاکنون گزارش از خسارت احتمالی زلزله زنجان نرسیده است.

خبرگزاری فارس: براتی: تاکنون از خسارت‌های زلزله زنجان گزارشی نرسیده است

محمد رضا براتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: زلزله صبح امروز زنجان 4.6 ریشتر گزارش شده است.

وی زمان دقیق وقوع زلزله را ساعت شش و هشت دقیقه و 15 صدم ثانیه اعلام کرد و گفت: این زلزله در برخی نقاط استان زنجان احساس شده است.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار زنجان در مورد مکان اصلی وقوع زلزله گفت: این زلزله در نزدیکی روستای "گیلان کشه" شهرستان طارم و در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داده است.

وی با بیان اینکه این زلزله در 55 کیلومتری شهر زنجان و 21 کیلومتری شهر آب‌بر مرکز شهرستان طارم روی داده است، افزود: این زلزله به خوبی در شهر زنجان محسوس بود.

مدیر کل سابق بحران استان زنجان با اشاره به اینکه هنوز گزارشی از خسارت‌های احتمالی زلزله نرسیده است، تصریح کرد: این زلزله در عمق 10 کیلومتری زمینه بوده است و اگر عمق کمتری داشت قطعا خسارت‌های زیادی به بار می‌آورد.

انتهای پیام/س20




تاریخ آخرین ویرایش:- -
یکشنبه 28 اسفند 1390-08:39 ق.ظ



مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان خبر داد
امداد رسانی به 10 هزار در راه مانده در جاده‌های زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از امداد رسانی به 10 هزار در راه مانده در جاده‌های استان زنجان خبر داد.

خبرگزاری فارس: امداد رسانی به 10 هزار در راه مانده در جاده‌های زنجان

حسین عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: از صبح دیروز تاکنون به بیش از 10 هزار و 516 نفر مسافر در راه مانده از سوی جمعیت هلال احمر استان زنجان امداد رسانی شده است.

وی افزود: همچنین جمعیت هلال احمر استان زنجان در این مدت بیش از 13 هزار بسته غذایی را در بین مسافران در راه مانده محورهای مواصلاتی استان توزیع کرده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به توزیع بسته‌های پوشاک در بین مسافران در راه مانده ادامه داد: 6 هزار بسته پوشاک و البسه نیز در بین مسافران در راه مانده توزیع شده است.

وی افزود: همچنین در این مدت به 31 مجروح و دو نفر مصدوم نیز امداد رسانی شده است.

عزیزی با اشاره به حضور و تلاش امداد گران جمعیت هلال احمر استان زنجان در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان تصریح کرد: 222 امداد گر هلال احمر در حال حاضر در راستای امداد رسانی به مسافران و در راه ماندگان تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/س10




تاریخ آخرین ویرایش:- -
یکشنبه 28 اسفند 1390-08:39 ق.ظ



اشتون خواستار توقف آزمایش موشک دوربرد کره‌شمالی شد

خبرگزاری فارس: رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا از کره شمالی درخواست کرد تا طرح‌های خود برای پرتاب یک موشک دوربرد را متوقف کند.

خبرگزاری فارس: اشتون خواستار توقف آزمایش موشک دوربرد کره‌شمالی شد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، "کاترین اشتون" روز گذشته، شنبه، از پیونگ‌یانگ درخواست کرد تا طرح‌های خود برای پرتاب یک موشک بلند برد را متوقف کند.

بر اساس این گزارش، روز جمعه هفته گذشته، کره شمالی اعلام کرد که ماه آتی میلادی به مناسبت بزرگداشت یکصدمین سالروز تولد "کیم ایل سونگ" بنیانگذار کره شمالی در برابر اعلان درخواست برای توقف آزمایش موشک دور برد، یک ماهواره‌ کارآمد و واقعی را به فضا پرتاب خواهد کرد.

در بیانیه اشتون برای کره شمالی آمده است: از جمهوری خلق کره تقاضا داریم تا در مسیر اعتمادسازی متقابل گام برداشته و از آزمایش موشک های دوربرد خود صرف نظر کند.

انتهای پیام/ف.ص




تاریخ آخرین ویرایش:- -
یکشنبه 28 اسفند 1390-08:39 ق.ظ



صبح امروز
زلزله زنجان را لزراند

خبرگزاری فارس: زلزله 4.6 ریشتری صبح امروز زنجان را لرزاند.

خبرگزاری فارس: زلزله زنجان را لزراند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، این زلزله که ساعت شش صبح امروز رخ داد در شهرهای زنجان و طارم احساس شده است.

خبرهای تکمیلی در این زمینه متعاقبا ارسال می‌شود.

انتهای پیام/س20




تاریخ آخرین ویرایش:- -
یکشنبه 28 اسفند 1390-08:39 ق.ظ



رئیس آبخیزداری دامغان خبر داد
59 هزار هکتار اراضی دامغان در اجرای مطالعات تفصیلی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان از اجرای مطالعات تفصیلی در سطح 59 هزار هکتار از حوزه آبخیزداری این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: 59 هزار هکتار اراضی دامغان در اجرای مطالعات تفصیلی

حسین شوکتی‏نیا در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در دامغان اظهار کرد: شهرستان دامغان دارای مساحتی حدود یک میلیون و 211 هزار هکتار حوزه آبخیز بوده که از این مقدار، حدود 130 هزار هکتار آن را حوزه سد دامغان تشکیل می‏دهد.

وی تصریح کرد: این بخش دارای سه حوزه به نام‏های حوزه‏های آستانه، شور تنگ و ناحیه داخلی آستانه و آهوانو است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان افزود: این حوزه در شهرهای دیباج، کلاته‏رودبار و روستاهای نمکه، فولاد محله، آستانه و آهوانو واقع شده و جمعیتی بالغ بر 12 هزار نفر را در خود جای داده است.

شوکتی‏نیا یادآور شد: مطالعات تفصیلی اجرای حوزه سد دامغان تاکنون در سطح 59 هزار هکتار انجام شده است.

وی عملیات سنگ ملاتی به میزان یک هزار و 234 متر مکعب، گابیون‏بندی به میزان 298 متر مکعب، بند سبک پایه بتونی به میزان 400 متر مربع، بانکت‏بندی به میزان پنج هکتار، کپه‏کاری به میزان 300 هکتار، نهال‏کاری مثمر و غیر مثمر به میزان 24 هکتار و اجرای بند خاکی به میزان 110 هزار متر مکعب را از مهم‏ترین اقدامات انجام شده در سال جاری در حوزه سد دامغان بیان کرد.

به گزارش فارس؛ حفظ و بهره‏برداری مناسب آب و خاک به عنوان دو بستر طبیعی اصلی برای زندگی انسان‏ها و توسعه پایدار، جلوگیری از اتلاف آب در مناطق مورد نیاز، تعدیل خسارات ناشی از سیلاب‏ها، کنترل هرز آب‏ها و تغذیه سفره‏های آب زیرزمینی، کاهش تاثیرپذیری آبخیزها نسبت به خشکسالی، جلوگیری از حمل رسوبات به مخازن سدها و افزایش عمر مفید آنها، بهبود شرایط زیست محیطی و وضعیت اقتصادی آبخیزنشینان و جلوگیری از مهاجرت روستائیان از اهداف اجرای طرح آبخیزداری به حساب می‏آید.

انتهای پیام/س20




تاریخ آخرین ویرایش:- -
یکشنبه 28 اسفند 1390-08:39 ق.ظ



اخبار ویژه کیهان
خودم مزدور نیستم؛ مزد می گرفتم مزدور معرفی می کردم!

خبرگزاری فارس: در افشاگری نیک آهنگ کوثر درباره مهدی هاشمی یک نکته تکان دهنده بلکه فاجعه آمیز وجود دارد و آن اینکه آقای کوثر در استخدام مزدور برای آقای مهدی هاشمی با وی همکاری کرده است.

خبرگزاری فارس: خودم مزدور نیستم؛ مزد می گرفتم مزدور معرفی می کردم!

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس، روزنامه کیهان امروز یکشنبه 28/12/90 در ستون اخبار ویژه خود نوشت: «در افشاگری نیک آهنگ کوثر درباره مهدی هاشمی یک نکته تکان دهنده بلکه فاجعه آمیز وجود دارد و آن اینکه آقای کوثر در استخدام مزدور برای آقای مهدی هاشمی با وی همکاری کرده است».

این مطلب را «امین-م» (از همکاران سابق نیک آهنگ کوثر در سایت خودنویس) در بالاترین مورد تائید قرار داد.

کاریکاتوریست خارج نشین نشریات زنجیره ای اخیرا ضمن انتشار توضیحی درباره افشاگری های حمزه کرمی (همکار مهدی هاشمی در سازمان بهینه سازی مصرف سوخت)، اذعان کرده بود که مهدی هاشمی مشغول جعل اخبار دروغ علیه نظام بود.

کرمی از پولشویی و انجام عملیات تبلیغی و تخریبی علیه نظام خبر داده بود.

امین-م در واکنشی که به نظر می رسد دور دیگری از تسویه حساب های شبه مافیایی است، می نویسد: آقای کوثر چرا این مطلب را نه در سایت خودنویس و بلکه در وبلاگ خود منتشر کرد؟ او بنا بر اعتراف خودش حتما پس از خروج از ایران هم مدتی باب میل آقای مهدی هاشمی بوده و باب میل او می نوشته است. چرایی اش را باید از خود ایشان پرسید. آیا دلیل تعویق افشاگری، امیدواری کوثر به مهدی هاشمی نبوده است؟

وی ادامه می دهد: نامه نیک آهنگ، علاوه بر اثبات تداوم ارتباط نیک آهنگ با آقای مهدی هاشمی، نه تنها یک نکته مهم و تکان دهنده بلکه فاجعه ای در خود دارد و آن اینکه آقای نیک آهنگ در استخدام مزدور برای آقای مهدی هاشمی با وی همکاری کرده است و به قول خود ایشان، یک روزنامه نگار را، جهت قلم به مزدی به مهدی هاشمی معرفی نموده است. آقای کوثر در نامه خود با قاطعیت از رد درخواست مهدی هاشمی برای همکاری با خود سخن می گوید و تنها چند سطر پایین تر با فراموش کردن آنچه که در بالا عنوان کرده می نویسد که برای آقای مهدی هاشمی روزنامه نگاری یافته و به وی معرفی کرده که کمک حالش باشد!

یک متهم دیگر فساد بانکی دستگیر شد

«ح-د» مدیر روابط عمومی و رئیس حوزه مدیریت بانک ملی دستگیر شد. «ح-د» از نزدیکترین مدیران بانک ملی به خاوری بود و تا زمان دستگیری در سمت خود فعال بوده است.

به گزارش جهان نیوز، «ح-د» همچنین مهرماه گذشته و چند روز پس از فرار خاوری به رسانه ها و مقامات قضایی اعلام کرده بود که مدیرعامل بانک ملی برای ماموریت به لندن رفته و بزودی به کشور بازخواهد گشت.

محمودرضا خاوری در سوم مهرماه گذشته و پس از فرار از ایران آخرین نامه خود درباره وضع پیش آمده برایش پس از افشای اختلاس بزرگ را خطاب به آقای«د» نوشته بود. محمودرضا خاوری در اردیبهشت سال 88 در حالی به ریاست بانک ملی منصوب شده بود که خانواده و خود وی مقیم و شهروند کانادا شده بودند.

آخرین میخ ارگان سیا بر تابوت فتنه در سال 90

«سال 90 سال پژمردگی جنبش سبز بود».

این مطلب را وبسایت رادیو فردا از قول علی افشاری منتشر کرده است. وی می نویسد: سال 90 سال فروکش کردن جنبش سبز بود. اگرچه حبس خانگی موسوی و کروبی این انتظار را به وجود آورده بود که در سال 90 اعتراضات جنبش بالا بگیرد اما این گونه نشد. فراخوان های شورای هماهنگی سبز هم با استقبال درخور مواجه نشد.

افشاری اضافه می کند: شمار افرادی که در برنامه های سیاسی انتقادی و غیررسمی در داخل و خارج از کشور در سال 90 حضور یافتند به میزان چشمگیری نسبت به برنامه های مشابه در سال 1389 کمتر بود.

وی تاکید کرد: در کل سیر نزولی جنبش از سال 1388 به بعد در سال 1390 شدیدتر شد و به نوعی می توان گفت سال آغازین دهه 90 سال پژمردگی جنبش بود. شورای هماهنگی سبز نیز با توجه به کارنامه یک ساله خود نشان داد ظرفیت بسیج ندارد.

اعتراض وکیل مهدی هاشمی و پاسخ کیهان

علیزاده طباطبایی با ارسال توضیحی خود را وکیل مهدی هاشمی معرفی کرد و کیهان را به اعتبار انتشار افشاگری همکار سابق مهدی هاشمی مورد انتقاد قرار داد.

در نامه علیزاده طباطبایی آمده است: در روز چهارشنبه مورخ 24/12/90 مطلبی کذب با عنوان «کاریکاتوریست فراری» علیه آقای مهدی هاشمی موکل اینجانب در آن روزنامه منتشر شده است که حاوی افترا و نشر اکاذیب درخصوص موکل اینجانب بوده و البته در این کار قصدی جز تشویش اذهان عمومی علیه وی متصور نیست. از دست اندرکاران روزنامه کیهان به عنوان رسانه ای در جمهوری اسلامی، آن هم با ادعای اصولگرایی، انتظار می رود در نقل اخبار و تحلیل های خبری حتی درباره مخالفین خود، به سخنان ضدانقلابیون استناد نکند و پیش از انتشار مطالب خود، صحت و سقم آن را بررسی نماید. ضمن اینکه مطالب از قول فردی بیان شده که کاریکاتورها و مواضع ضدانقلابی موهن او در سایت های ضد انقلابی به صورت مداوم منتشر می شود. نکته جالب در این نقل قول این است که تنها «محکی» که دیگران را با آن می سنجند، این بار گویا درباره خودتان صدق می کند و خود «همصدا با رسانه های بیگانه و ضدانقلاب خارج از کشور» و «دست به دامان افراد معلوم الحال» گشته اید و با ذوق زدگی به بازنشر اکاذیب او به قصد تخریب چهره موکل من پرداخته اید.

عضو دوره اول شورای شهر تهران در دوره اصلاحات، سپس با الصاق مهدی هاشمی به آیت الله هاشمی تلاش کرده تا نامبرده را از اتهامات وارده تبرئه کند.

آقای علیزاده طباطبایی که به جای مهدی هاشمی به تخطئه کیهان پرداخته، البته تعمداً فراموش کرده که کاریکاتوریست مذکور همکار سالیان آقای مهدی هاشمی بوده- و نه صرفا همکار رسانه های بیگانه- و برخی مسائل مربوط به دوره همکاری خود را منتشر کرده است. بنابراین پرسش این است که موکل آقای علیزاده طباطبایی برای مدتی طولانی چه سر و سّری با «افراد معلوم الحال همکار رسانه های بیگانه و ضدانقلاب» داشته است؟! این را باید آقای مهدی هاشمی- و احیاناً وکیل او اگر مطلع است- توضیح دهد و نه کیهان؟ همچنان که باید در محکمه و دادگاه توضیح داده شود که ماجرای پولشویی های میلیاردی در سازمان بهینه سازی مصرف سوخت، و راه اندازی سایت برای انتشار اخبار جعلی به قصد ترور شخصیت نظام چه بوده است؟

نیز جای سوال است که چرا یک وکیل حقوقدان باید به سفسطه روی بیاورد و یک فرد در مظان اتهام و متواری را پشت شخصیت یکی از بستگان (پدر) وی پنهان کند؟! یعنی آقای علیزاده طباطبایی قصد ترور شخصیت حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی را دارد و می خواهد چنین القا کند که ماجرای پولشویی، جعل اخبار دروغ علیه نظام و... به آقای هاشمی مربوط می شود؟ این دفاع از آقای هاشمی است یا ترور شخصیت وی؟!

کلنجار اوباما با ایران ممکن است به قیمت سقوط او تمام شود

یک روزنامه آمریکایی پیش بینی کرد افزایش بهای نفت به خاطر تنش های اقتصادی علیه ایران، سرانجام اوباما را قربانی و از کاخ سفید بیرون می کند.

روزنامه واشنگتن پست در تحلیلی نوشت: اقتصاد آمریکا دوران سخت و طاقت فرسایی را می گذراند. پس از شروع بحران اقتصادی اخیر تا به حال مردم آمریکا شغل های خود را از دست داده اند و خانه هایشان را به بانک هایی واگذارده اند که پیش تر به آن ها وام داده بودند. شکل زندگی در همه ایالت ها به شکلی محسوس، غم بار شده است. از سپتامبر گذشته و با ایجاد موج جدید بحران و افزایش جهانی قیمت طلا، آمریکا و اروپا به جای آرام کردن فضای روانی بازار به سمت تشدید جنگ روانی با ایران پیش رفتند و طرح های رنگارنگی را برای تحریم این کشور نفت خیز به تصویب رساندند.

این روزنامه تصریح کرد: طرح های مذکور اگرچه با نمایش عجیب عربستان در اعلان ادعای جبران کسری نفت ایران همراه بود، اما پیچیدگی های انتقال این نفت جایگزین و وابسته بودن مطلق شیوخ عربستان به آمریکا سبب شده تا کشورهایی مانند چین و ژاپن و کره جنوبی با تردید به این پیشنهاد عربستان نگاه کنند. در همین حال ایران ضمن پیشدستی بر طرح تحریم نفتی اروپا، اعلام کرد که از ماه مارچ فروش نفت به چند کشور اروپایی را قطع می کند. همین امر باعث افزایش قیمت نفت شد و انتخابات دوباره باراک اوباما را با مشکل مواجه کرد.

واشنگتن پست می افزاید: نامزدهای جمهوری خواه سال گذشته را تماما به انتقاد از اوباما به خاطر نرخ بالای بیکاری و عدم بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا مشغول بودند اما اکنون با توجه به نقش روانی بالا رفتن قیمت نفت، نامزدهای جمهوری خواه، انتقادات اقتصادی خود را پالایش کرده و شعارهای انتخاباتی خود در زمینه اقتصادی را متوجه آمریکا کرده اند. آن ها در حال حاضر روی افزایش قیمت گازوئیل و بنزین متمرکز شده اند و از افزایش بدهکاری آمریکا انتقاد می کنند. شاید تحولات ایران و بالا رفتن هر روزه قیمت نفت، تعیین کننده ترین عامل در انتخابات آینده ریاست جمهوری در آمریکا باشد. اگر مطابق پیش بینی برخی فعالان بازار نفت در اثر تنش با ایران به حدود 200 دلار برسد، اوباما هرگز نخواهد توانست حضور خودش را برای چهار سال دیگر در کاخ سفید تمدید کند.

زور زدیم ایران تغییر کند بقیه کشورها هم مثل ایران شدند

یک پایگاه اینترنتی وابسته به ضدانقلاب تأکید کرد: قدرت گرفتن اسلامگراها در منطقه واقعیتی انکارناکردنی است.

روز آن لاین در تحلیلی نوشت: نکند بهار عرب پیامدهای مثبتی نداشته باشد... اخوان المسلمین لیبی، اولین حزب را به نام عدالت و توسعه در هجده شهر تأسیس و مستقر کرده اند. آیا در لیبی هم مانند تونس و مصر و مراکش، اسلامگرایان پیروز خواهند شد؟

در این نوشته با اذعان به ریاکاری غرب در مسئله لیبی آمده است: دولت ها و رسانه های غربی پس از توافق سرهنگ قذافی و جرج بوش، انتقال کل تجهیزات هسته ای آن کشور به آمریکا و همکاری قذافی در جنگ علیه تروریسم، لیبی را کنار گذاردند و از سرکوبگری ها و جباریت او نه تنها سخن نمی گفتند، بلکه کار تا آنجا پیش رفت که به تعریف و تمجید از قذافی پرداختند. دولت آمریکا او را از لیست تروریسم خارج کرد و با چراغ سبز آمریکا مسئولیت های جهانی پیدا کرد؛ از 2008 تا 2009 به مدت دو سال عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد شد (به نمایندگی از گروه آفریقا)، در همان سال به ریاست مجمع عمومی سازمان ملل متحد انتخاب شد، به مدت یک سال رئیس اتحادیه آفریقا گردید، در سال 2010 رئیس لیگ اعراب گردید، پس از چهل سال زمامداری، اولین سفر قذافی به آمریکا جهت شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در سپتامبر 2009 انجام شد.

در ادامه تحلیل روز آن لاین تصریح شده است: مجله [آمریکایی] نیشن در مقاله ای تحت عنوان «اساتیدی که قذافی به آنها پول می داد، تا آنها از او چهره مثبتی به نمایش بگذارند»، نوشته است «جوزف نای استاد مدرسه کندی هاروارد، در سال 2007، در مجله نیوریپابلیک نوشت که قذافی علاقمند به بحث درباره «دموکراسی مستقیم» است. آنتونی گیدنز، از ال اس ای لندن، در مجله گاردین در همان سال نوشت که لیبی تحت زعامت قذافی می تواند «نروژ آفریقای شمالی» بشود. بنجامین بابر، استاد دانشگاه راتگرز، در روزنامه واشنگتن پست، در همان سال 2007، نوشت که لیبی می تواند «اولین کشور عربی باشد که به صورت مسالمت آمیز و بدون دخالت غرب به یک دولت پایدار و غیرمستبد تبدیل شود». آیا شما فکر می کنید که مغزهای بزرگ مثل هم فکر می کنند؟ واقعیت آن است که نه چنین نیست. تمام این استادان از لیبی پول دریافت می کردند. براساس قراردادی حدود سه میلیون دلار در سال، از طریق یک شرکت مشاوره که قول داده بود که در انگلیس و در آمریکا «چهره لیبی و معمر قذافی را ترمیم کند». نیشن افرادی چون برنارد لوئیس از پرینستون، رابرت پاتنام از هاروارد، فرانسیس فوکویاما از جان هاپکینز، را هم جزو همین لیست مواجب بگیران آورده است. به نوشته نیشن، سیف الاسلام مدرک دکترای خود را از ال اس ای گرفته و معلوم شد که قذافی چند میلیون دلار به این دانشگاه کمک مالی کرده بود. پس از افشای این موضوع، رئیس دانشگاه ال اس ای مجبور به استعفا شد.

روز آن لاین تاکید می کند قذافی در جنگ علیه تروریسم بسیار به آمریکا نزدیک شد. وضع آن چنان تغییر کرده بود که حتی اوباما نیز فروش میلیاردها دلار سلاح به لیبی قذافی را به تصویب رساند. این دوره گذشت. دولت های غربی تصمیم به حذف قذافی گرفتند. یک باره این کشور در صدر اخبار قرار گرفت و همه رسانه ها از سفاکی های قذافی سخن می راندند. گویی قذافی طی چند شب دچار انقلاب ماهیت شده بود.

این رسانه اینترنتی ابراز نگرانی کرد که با وجود مداخله غرب در لیبی، این کشور نیز سرانجام به دست اسلامگرایان بیفتد.

انتهای پیام/




تاریخ آخرین ویرایش:- -
یکشنبه 28 اسفند 1390-08:39 ق.ظ



الیاس نادران تشریح کرد
نقایص آئین‌ نامه داخلی مجلس درباره سوال

خبرگزاری فارس: گردش کار سؤال از رئیس‌جمهور به استناد اصل۸۸ قانون اساسی و وفق مواد ۱۹۶ و ۱۹۷ قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی انجام ‌می‌گیرد.

خبرگزاری فارس: نقایص آئین‌ نامه داخلی مجلس درباره سوال

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس  به نقل از به نقل از الف، گردش کار سؤال از رئیس‌جمهور به استناد اصل۸۸ قانون اساسی و وفق مواد ۱۹۶ و ۱۹۷ قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی انجام ‌می‌گیرد. انجام اولین سؤال از رئیس‌جمهور در مجلس شورای اسلامی ضعف های این قانون را برملا کرد.

جا دارد هیئت رئیسه محترم مجلس و نمایندگان محترم مجلس هشتم که در جریان جزئیات آن هستند در فرصت باقیمانده به این موارد توجه و اصلاح آنها را در دستور کار مجلس قراردهند:

۱- تعدد سوالات. عدم صراحت آئین‌نامه باعث شد که هیئت رئیسه مجموعه ده سوال در موضوعات مختلف را بپذیرد. بدیهی است سوال‌کنندگان در ذکر مصادیق ممکن دست به موارد متعدد اشاره کنند ولی اگر فقط یک سؤال مشخص مطرح شود می‌توان انتظار داشت که در پایان جلسه نمایندگان مردم و دولت به یک اتفاق نظر نسبی برسند و راه برای حل یکی از مشکلات اساسی مردم و کشور هموار شود.

۲- نامتوازن بودن وقت سوال و جواب. برخلاف سؤال از وزراء که توازن وقت برقرار است متأسفانه در این مورد سوال کننده یک ربع و پاسخ دهنده یک ساعت فرصت دارد.

۳- عدم امکان تقسیم وقت سؤال‌کننده و پاسخ‌دهنده. اینکه به سؤال‌‌کننده فرصت داده شود نطقی یک ربعی بکند و پس از آن هیچ فرصت نقد و رد پاسخ‌های داده شده را نداشته باشد منصفانه نیست. عدم صراحت آئین‌نامه و احتیاط هیئت رئیسه این فرصت را از سؤال‌کنندگان گرفت و عملاً جلسه تبدیل شد به دو نطق تقریباً مستقل.

۴- فقدان رأی‌گیری. در شرایطی که ماده ۳۳ و ماده ۲۳۳ آئین نامه مجلس به عنوان ابزار نظارتی نمایندگان امکان رأی‌گیری درباره پاسخ های مسؤلان اجرایی را فراهم کرده است -حتی درباره پاسخهای رئیس‌جمهور- ولیکن در "سؤال از رئیس‌جمهور" جای اظهارنظر نمایندگان مجلس نسبت به قانع شدن و یا نشدن و حتی نمایندگان سؤال کننده خالیست.

۵- ابتر ماندن سؤال. حتی در شرایطی که نسبت به سؤال وزراء نیز رأی‌گیری از مجلس بعمل نمی‌آمد در صورت قانع نشدن سؤال کننده، سؤال مجدداً به کمیسیون ذیربط ارجاع داده می‌شد تا پس از بررسی کارشناسانه نظر کمیسیون در صحن علنی قرائت شود اما در سؤال از رئیس‌جمهور این حداقل نیز وجود ندارد و صحنه سؤال مصداق این مثل: «نشستند و گفتند و برخاستند».

بدون تحلیل محتوای سؤال و جواب و بدون پرداختن به حواشی جلسه بنظر می‌رسد این تجربه درس‌آموز ایجاب می‌کند که آئین‌نامه داخلی مجلس حداقل در این پنج محور باید اصلاح شود تا این ابزارنظارتی کارایی داشته باشد.

*الیاس نادران

انتهای پیام/




تاریخ آخرین ویرایش:- -
یکشنبه 28 اسفند 1390-08:38 ق.ظ



در گفت و گو با حسین باهر مطرح شد
تیشه‌‏ تبلیغات بر ریشه‏‌‌ جامعه

خبرگزاری فارس: آگهی‌های بازرگانی موجود، تقریباً از پیام‌های فرهنگی خالی‌ هستند و اگر هم باشند، مکتوم است. عوام فریبی و ظاهرسازی ویژگی بارز اغلب این تبلیغات‌هاست.

خبرگزاری فارس: تیشه‌‏ تبلیغات بر ریشه‏‌‌ جامعه

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از برهان، «آگهی» از واژه‌ی «آگاهی» مشتق می‌شود و حتی بخشی از رسالت پیامبران الهی تبلیغ ارزش‌ها و اصول جاری شده در وحی بوده است.

بی تردید تبلیغات یک ابزار است، ابزاری برای ارایه‌ی اطلاعات و آگاهی و کمک به انتخاب مناسب‌تر از میان گزینه‌های بسیار متعددی که دنیای امروز به ما ارایه می‌کند، اما استفاده‌ی نادرست از این راهکار سبب آسیب‌های فراوانی در جامعه شده است. رویکرد اغلب تبلیغات، قشری‌گری و توسل به بزرگنمایی و دروغ پردازی برای جلب مخاطب بیش‌تر است. نمایش ثروت، فاصله و حتی شکاف طبقاتی و از همه بدتر حس احجاف در میان قشر متوسط و ضعیف جامعه، چالش‌هایی است که تبلیغات در پی داشته‌اند.

آسیب‌شناسی آگهی‌های تجاری در ایران نشان می‌دهد بخش مهمی از احساس اجحاف در اعضای جامعه و چالش‌هایی که این حس در پی دارد، ریشه در آگهی‌های تجاری و «سبک زندگی» ارایه شده در آن‌ها دارد. تبلیغات کالاها و خدمات فرآیندی وارداتی است که با ارزش‌های جامعه‌ی ایران سازگاری ندارد و در راستای کاهش آسیب‌ها، باید بومی سازی شود. فراتر از این‌ها ما نشان داده‌ایم که در ابلاغ ارزش‌ها و فرهنگ اسلام می‌توانیم آن چنان موفق عمل نماییم که نتیجه‌اش «بیداری اسلامی» کشورهای منطقه باشد؛ پس می‌توان مولد روش‌های تبلیغاتی مثبت برای مقاصد تجاری نیز بود و آسیب‌های اجتماعی را که در ورای آگهی‌های تجاری موجود وجود دارد، کنترل نمود.

بایدها و نبایدهای تبلیغات، وضعیت تبلیغات در ایران و راهکارهای پیش رو، موضوعاتی است که درباره‌ی آن با «پروفسور حسین باهر» جامعه‌شناس و عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی به گفت‌وگو نشستیم تا از زاویه‌ی نگاه وی، «تبلیغات» را بررسی کنیم.

تبلیغات تجاری به جزء لاینفک زندگی امروزی تبدیل شده است و از در و دیوار شهر گرفته تا رادیو و تلویزیون، بخش مهمی از برنامه‌های خود را به تبلیغات اختصاص می‌دهند. ارزیابی شما از وضعیت تبلیغات تجاری در ایران از لحاظ فرم و محتوا چیست؟

اگر بخواهیم آگهی‌های موجود در جامعه را دسته‌بندی کنیم، چهار دسته از تبلیغات را می‌توانیم، مشاهده کنیم. یک دسته تبلیغاتی که از راه بروشورها و مجلات به دست مردم می‌رسد و بسیار لوکس و گاهی فوق لوکس است. دوم تبلیغات بنری که در سطح شهرها و حتی جاده‌ها مشاهده می‌شود. تبلیغات تلویزیونی و رادیویی که اغلب با چاشنی طنز همراه است و در نهایت تبلیغات محلی که جنبه‌ی گیشه‌ای دارد و برای جلب مراجعه کننده و مشتری بیش‌تر ایجاد می‌شود. هر چهار دسته‌ی این تبلیغات، زیبایی‌ها و قابلیت‌هایی دارند، اما پیام تمامی این تبلیغات اغلب جز مسایل مادی، چیز دیگری نیست.

برداشت بنده از صحبت‌های شما این است که تبلیغات از راه‌های مختلف سعی دارد مصرف و فرهنگ تجمل گرایی را القا کند. درست است؟

بله؛ کاملاً درست است. آنچه در بیش‌تر تبلیغات‌ها مشاهده می‌شود، القای مصرف، تجمل‌گرایی، غرب زدگی و مدرنیته است.

قشری‌گری و عامه پسند بودن، نقطه‌ی مشترک بیش‌تر آگهی‌های بازرگانی موجود در جامعه است. با وجود آن که می‌توان از تبلیغات برای انتقال مفاهیم و ارزش‌های فرهنگی نیز بهره برد اما تبلیغات در ایران اغلب فقط تجاری‌اند. پروفسور باهر در این باره چه عقیده‌ای دارد؟

کاملاً موافقم. می‌توان گفت آگهی‌های بازرگانی موجود، تقریباً از پیام‌های فرهنگی خالی‌ هستند و اگر هم باشند، مکتوم است. عوام فریبی و ظاهرسازی ویژگی بارز اغلب این تبلیغات‌هاست. روش‌های تبلیغاتی از مرحله‌ی شستشوی مغزی هم عبور کرده است و گاهی برخی تبلیغات‌ها آن قدر اغوا کننده است که با وعده‌های توخالی، افراد ساده لوح یا طماع را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این در حالی است که تبلیغات باید جنبه‌ی اطلاع رسانی داشته باشد و کالا یا خدمات را به همان صورتی که هستند به دور از بزرگنمایی و دروغ پردازی به مردم معرفی کند. غرب پیش قراول این جریان و حرکت تبلیغات دروغین و اغواگر بود اما متأسفانه در سال‌های اخیر نمایش رفاه زدگی و تجمل‌گرایی را در ایران نیز می‌شود، مشاهده کرد.

از نگاه شما چرا این جریان تبلیغات ناسالم در کشور ما نیز برای خود جا باز کرده و مردم به سمت و سوی پذیرش این تبلیغات گرایش پیدا کرده‌اند؟

ما مقلدان خوبی هستیم و حس تقلید به همراه چشم هم چشمی و حسادت در جایی که اعتماد به نفس پایین باشد، بسیار اثر گذار است. شاید ریشه‌ی گرایش مردم به سمت تقلید را در این دلایل بتوان جست‌وجو کرد. گاهی وقت‌ها ما در برابر زرق و برق تبلیغات کالاهای خارجی دچار خود باختگی می‌شویم و رسانه‌های مختلف نیز با تکنیک‌های گوناگون تلاش می‌کنند به مردم القا کنند با فلان کالا تمامی مشکلات شما حل خواهد شد یا با یک کرم خاص یک فرد پیر به یک جوان تبدیل می‌شود و متأسفانه مخاطب عمده‌ی تبلیغات، خانم‌ها هستند چرا که خیلی زود شیفته و فریفته‌ی زیبایی‌های ظاهری می‌شوند.

اما من با شما مخالفم. اگر منظور شما توجه به ظواهر باشد ما در حال حاضر شاهد گرایش قوی آقایان به سمت تجملات هستیم و این موضوع مختص خانم‌ها نیست و شاید بتوان از این موضوع نتیجه گرفت سبک زندگی در جامعه به این سمت و سو در حال تغییر است. این طور نیست؟

بله؛ همین طور است. اگرچه خانم‌ها و جوانان بیش‌تر تحت تأثیر تبلیغات قرار می‌گیرند اما به نظر می‌رسد جامعه‌ی ما در حال تغییر است و هم از بیرون و هم از درون در حال پوست اندازی است. لایه‌ی بیرونی همین گرایش به تجملات و مادیات است اما خوشبختانه در لایه‌ی درونی جامعه انسان‌های فرهیخته‌ای چه در سطح ملی و چه در سطح بین‌المللی، حضور دارند.

پروفسور باهر، آیا می‌توان به تبلیغات به عنوان یک ابزار نگاه کرد؛ ابزاری که می‌تواند به جای کاربرد اقتصادی صرف، در مسیر مثبت و برای انتقال ارزش‌های فرهنگی نیز به کار گرفته شود؟

بله؛ به طور قطع، ما حتی می‌توانیم با انگیزه‌ی سودآوری تبلیغات داشته باشیم اما تبلیغات درست و واقعی؛ به طور مثال اگر یک کارخانه‌ی مواد غذایی خود را ملزم به استفاده از مواد اولیه و تجهیزات برتر کند و در تبلیغات نیز آنالیز کیفی محصولاتش را ارایه بدهد این نه فقط بد نیست بلکه می‌تواند یک رقابت سالمی میان تولید کننده‌ها در سالم سازی تولیداتشان ایجاد نماید. ولی در بسیاری از آگهی‌های تجاری شاهد این هستیم که به جای بیان واقعیت‌ها، بزرگنمایی می‌شود و تصاویر غیر واقعی از کالا و خدمت مورد نظر به مردم ارایه می‌گردد.

طبیعی است که این مسأله نیازمند نظارتی دقیق است. شما وضعیت نظارت بر تبلیغات را چه طور ارزیابی می‌کنید؟

نهادهای مسؤول مانند وزارت بهداشت یا وزارت ارشاد و حتی خود رسانه‌ها باید بر امر تبلیغات نظارت داشته باشند. رسانه‌ها نباید صرف این که سودی عایداشان شود بی توجه به آثار آگهی‌های تجاری بر سلامت افراد جامعه هر نوع تبلیغی را پخش کنند. مردم به رسانه‌ها به خصوص رسانه‌ی ملی اعتماد دارند و تبلیغاتی که از این راه مشاهده می‌کنند باور می‌کنند. ارزش‌هایی که ما برایش انقلاب کردیم این نبود که تمام نوپدیدهای اجتماعی را کنار بزنیم بلکه لازم است ما ارزش‌ها را بگیریم و ضد ارزش‌ها را رد کنیم. این موضوعی است که گاهی وقت‌ها به آن عمل شده اما خیلی وقت‌ها هم کنار گذاشته شده است.

اگر به تاریخچه‌ی آگهی‌های تجاری بازگردیم در می‌یابیم تبلیغات موضوعی است که پس از ورود غرب به دنیای صنعت پا گرفت و در واقع تبلیغات تجاری با سبک و سیاق کنونی از غرب به کشور ما آمده است. آیا این دانش نیز همانند علوم انسانی قابلیت بومی سازی دارد؟

به طور قطع، این طور است. ما دانشکده‌ها و آموزشگاه‌های مختلفی برای ارتباطات، بازاریابی و علوم مرتبط با تبلیغات چه در سطح آکادمیک و چه در سطوح دیگر داریم که به طور یقین این مراکز وظیفه دارند به مسایل مختلف پیرامون تبلیغات و آسیب‌شناسی آن بپردازند. در عین حال اما اصل تبلیغات را نباید زیر سؤال برد چرا که تبلیغات یکی از مسایل ضروری است که شاید بتوانیم بگوییم از روز خلقت انسان وجود داشته و حتی خداوند هم پیامبران را فرستاد تا آنچه به آن‌ها وحی می‌شود، تبلیغ کنند.

در واقع می‌توانیم بگوییم ذات تبلیغات نه فقط بد نیست که می‌تواند ضروری هم باشد و این موضوع بستگی به نوع به کارگیری این ابزار دارد؟

بله؛ دقیقاً همین طور است. تبلیغات ابزاری است که ما می‌توانیم از آن استفاده‌ی درست یا نادرست داشته باشیم و طبیعی است تبلیغاتی مورد تأیید و قابل قبول است که سوءاستفاده و شستشوی مغزی مخاطب هدفش نباشد چراکه این دسته تبلیغات علاوه بر این که فرد را به اشتباه می‌اندازد، جامعه را هم به ورطه‌ی نابودی می‌کشاند.

چه طور تبلیغات می‌تواند برای جامعه خطر آفرین باشد؟

اگر بپذیریم که جامعه‌ی ما یک جامعه‌ی ارزشی است، باید این را هم قبول کنیم که مقدار زیادی از گرایش‌های مادی موجود در جامعه مانند شکل‌گیری ازدواج‌ها بر پایه‌ی مادیات و یا تعریف روابط خانواده بر اساس مادی‌گرایی و حتی اشتغال و انتساب در مشاغل مختلف در بده بستان‌های مادی که گاهی در جامعه دیده می‌شود، ناشی از تغییر سبک زندگی مردم است. متأسفانه ما شاهد این هستیم که در برخی از سطوح اجتماعی مادیات کم کم جای معنویات را می‌گیرد در حالی که در کشور ما مادیات وسیله‌ای برای رسیدن به معنویات بود اما در حال حاضر شاهد معکوس شدن چنین فرهنگی هستیم. از سوی دیگر در اثر تبلیغات، فرهنگ مصرف در جامعه‌ی ما در حال شکل‌گیری است. وقتی جامعه‌ای مصرف زده شد، قدرت تولید و خلاقیت خود را از دست می‌دهد و عقب مانده می‌شود.

مصرف می‌تواند نشانه‌ای از قدرت خرید و به عبارت دیگر درآمد باشد. چه طور جامعه‌ای که مردمش قدرت خرید دارند، عقب مانده هستند؟

عقب ماندگی به درآمد نیست و معیار پیشرفت یک جامعه بستگی به میزان مولد بودن آن جامعه دارد. به طور مثال در سینما آنچه که مشاهده می‌شود این است که اکثر فیلم‌های ما به سمت گیشه‌ای شدن حرکت می‌کند و به جای تأکید بر محتوا، بر درآمدزایی تأکید دارند. جا افتادن چنین فرهنگی در جامعه بسیار خطرناک است.

پس می‌توان پذیرفت تبلیغات هم برای این که آسیب‌زا نشود به عنوان یکی از زیر شاخه‌های علوم انسانی لازم است تا بومی سازی شود؟

هم می‌توان تبلیغات را بومی سازی کرد و هم خود ما می‌توانیم در این زمینه مولد باشیم و روش‌ها و شیوه‌های تبلیغاتی متناسب با ساختار فکری جامعه‌ی خودمان را داشته باشیم و حتی آن را به دیگر جوامع هم انتفال دهیم. به هر حال وقتی کالا یا دانشی از خارج به کشور وارد می‌شود حتی در صورت بومی سازی شدن، باز فرهنگ خارجی را با خود می‌آورد. درست مانند کتاب‌های ترجمه‌ای که حتی در بهترین ترجمه‌ها نیز فرهنگ مبدأ در لابه‌لای واژه‌ها به کشور مقصد انتقال می‌یابد. ما باید به جای آن که حتی با بومی سازی وارد کننده باشیم، بتوانیم صادر کننده‌ی روش‌های تبلیغات خوب و مؤثر و بدون آسیب‌های اجتماعی باشیم؛ ما لااقل می‌توانیم در منطقه در شیوه‌های تبلیغ و ابلاغ حرف نخست را بزنیم همان طور که شاهد هستیم که مردم منطقه در مسایل فرهنگی و سیاسی مانند همین بیداری اسلامی، انقلاب‌ها و تظاهرات از ایران الگو گرفته‌اند و این نشان می‌دهد ما در زمینه‌ی تبلیغات فرهنگ و ارزش‌ها موفق عمل کرده‌ایم و اگر بخواهیم می‌توانیم در زمینه‌ی تبلیغات تجاری نیز این خلاقیت و ابتکار عمل را در دست بگیریم.

این که ما در امر آگهی‌های ارزشی و تجاری موفق عمل کرده‌ایم و حتی الگویی برای کشورهای منطقه شده‌ایم، قابل قبول است اما به نظر می‌رسد در امر آگهی‌های تجاری غرب زده شده‌ایم. شما موافق نیستید؟

اصولاً ما در تجارت غرب زده شده‌ایم. ما شاهد آن هستیم که در شرایطی که بعضی از لایه‌های جامعه در فقر به سر می‌برند، برخی از جوانان ما ماشین‌های 150 میلیونی و یا حتی بالاتر سوار می‌شوند. به واقع این جوان‌ها این همه پول را از کجا آورده‌اند؟ این سؤالی است که باید پاسخش را در سیستم اقتصادی کشور جست‌وجو کرد. یک سوی دیگر این معادله اما تبلیغات، چشم هم چشمی و مسایلی از این قبیل است. به عنوان مثال مشاهده‌ی گرایش به تجملات و نمایش ثروت در ازدواج‌ها، روند و نظم جامعه را به هم می‌ریزد.

بنابراین می‌توانیم بگوییم نمایش ثروت و تجمل‌گرایی می‌تواند به شکاف طبقاتی منجر شود؟

بله؛ و از خود شکاف بدتر، احساس شکاف است. در گذشته هم این فاصله‌های طبقاتی‌ وجود داشت و فاصله‌ی زندگی یک فئودال با یک رعیت بسیار زیاد بود اما رعیت این فاصله را چندان حس نمی‌کرد چون از داخل زندگی آن فئودال خبر نداشت و ظواهر زندگی آن‌ها هم چندان با یک‌دیگر متفاوت نبود که وی بخواهد احساس اجحاف شدید را تجربه کند اما در جامعه‌ی کنونی و در اثر تبلیغات در رسانه‌ها، اقشار جامعه با درآمدهای متوسط و پایین احساس می‌کنند که در حقشان اجحاف می‌شود و این احساس اجحاف از خود اجحاف مخرب‌تر است.

و در نهایت، آیا این احساس می‌تواند منجر به شکل‌گیری بزهکاری در جامعه شود؟

بله؛ حداقل خودخوری و افسردگی است. این که فرد از صبح تا شب مخاطب برنامه‌ها و تبلیغات‌های متنوع قرار می‌گیرد کم کم در او این حس را به وجود می‌آورد که چرا من نباید چنین امکاناتی را داشته باشم، مگر من چه چیزی از دیگران کم‌تر دارم و این سرچشمه‌ی آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

انتهای پیام/




تاریخ آخرین ویرایش:- -
یکشنبه 28 اسفند 1390-08:38 ق.ظ



کاربرد چه کلماتی سبب رصد "ایمیل" شما می‌شود؟

خبرگزاری فارس: کاربرد برخی واژه‌های خاص سبب می‌شود تا وزارت امنیت میهن آمریکا کلیه ایمیل‌ها و فعالیت‌های اینترنتی شما را تحت نظر بگیرد.

خبرگزاری فارس: کاربرد چه کلماتی سبب رصد "ایمیل" شما می‌شود؟

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس  به نقل از مشرق، سند بدست‌آمده از وزارت امنیت میهن آمریکا (DHS) حاکی از این است که این وزارت کلیه شبکه‌های اجتماعی و ایمیل‌ها را تحت نظارت خود دارد. از همین رو، کاربرد برخی واژه‌های خاص توسط کاربران سبب می‌شود تا کلیه فعالیت‌های آنها در فضای مجازی و در صورت امکان در فضای واقعی تحت کنترل و رصد قرار بگیرد.

برخی از کلیدواژه‌هایی که کاربرد آنها سبب رصد ایمیل و فعالیت‌های شما توسط وزارت امنیت میهن آمریکا می‌شود در زیر آورده شده است. لازم به ذکر است که تنها کاربرد انگلیسی این واژگان باعث رصد شما نشده و به هر زبانی که آنها را استفاده کنید، ایمیل و فعالیت‌های شما کنترل می‌شود.

سازمان‌ها:

وزارت امنیت میهن آمریکا

آژانس مدیریت اضطراری فدرال

گارد ساحلی

محافظت گمرکی و مرزی

گشت مرزی

سرویس مخفی

مرکز عملیات‌های ملی

اف‌بی‌آی

تی‌اس‌ای

سازمان ملل ...

امنیت داخلی:

ترور

حمله

امنیت داخلی

رزمایش

پلیس

مقامات

مرگ و میر

گروگان

شلیک

بمب

تاسیسات ...

مسائل هسته‌ای:

هسته‌ای

سمی

شیمیایی

آزمایشگاه ملی

تاسیسات هسته‌ای

تهدید هسته‌ای

نشت

میکروبی

گاز

پودر ...

مسائل بهداشتی:

شیوع

ویروس

تخلیه

باکتری

مصمومیت غذایی

آنفلونزا

سمی

مرکز کنترل بیماری

مقاومت

واکسن

سازمان بهداشت جهانی ...

امنیت زیرساختی:

امنیت زیرساختی

فرودگاه

زیرساخت رایانه‌ای

زیرساخت ارتباطاتی

زیرساخت ملی

مترو

هواپیما

قطع برق

بندر

خطوط برق ...

خشونت مرزی:

خشونت

مواد مخدر

هروئین

ماری‌جوانا

مکزیک

سان دیگو

کلمبیا ...

تروریسم:

تروریسم

القاعده

ترور

حمله

عراق

افغانستان

ایران

پاکستان

سلاح متعارف

هدف

بمب کثیف

سلاح شیمیایی

سلاح میکروبی

حماس

حزب‌الله

جهاد

طالبان

عملیات انتحاری

یمن

سومالی

الشهاب

طرح

اسلامگرا

اصولگرا

ملی‌گرا

عضوگیری ...

آب و هوا/حادثه:

اضطراری

طوفان

سونامی

زمین‌لرزه

سیل

آتش‌سوزی جنگل

یخ

کمک

برف

حادثه

هشدار ...

امنیت سایبری:

امنیت سایبری

بات‌نت

ویروس

تروجان

مقر سایبری

2600

اسپمر

فیشینگ

حمله سایبری

ترور سایبری

هکر

چین

کرم

رسانه اجتماعی ...

انتهای پیام/




تاریخ آخرین ویرایش:- -
جمعه 26 اسفند 1390-10:40 ق.ظ



دین خودم را ادا کردم
مظلومی: این قهرمانی تقدیم به روح حجازی/ حالا دنبال جام دوم هستم

خبرگزاری فارس: سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: قهرمانی جام حذفی را به روح ناصر حجازی تقدیم می‌کنم.

خبرگزاری فارس: مظلومی: این قهرمانی تقدیم به روح حجازی/ حالا دنبال جام دوم هستم

پرویز مظلومی پس از قهرمانی در جام حذفی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس عنوان کرد: بازی کیفیت لازم را نداشت. فینال جام حذفی حساس است و تیم‌ها با استرس بازی می‌کنند. این قهرمانی را به هواداران استقلال تبریک می‌گویم و آن را به روح ناصر حجازی تقدیم می‌کنم. اولین جامی که قول داده بودم‌ برای استقلال و هواداران گرفتم حالا به دنبال دومین جام هستم.

وی ادامه داد: شاهین بوشهر خوب و جوانمردانه بازی کرد. امیدوارم هواداران در روز اول فروردین به ورزشگاه بیایند و ما را  برابر تیم نسف قارشی ازبکستان حمایت کنند تا در مسابقات آسیایی هم با قدرت ظاهر شویم.

مظلومی در مورد اینکه در استقلال خواهد ماند یا نه،‌ گفت: ما که هستیم. باید ببینیم چه می‌شود و خدا چه می‌خواهد. تلاش می‌کنم استقلال در لیگ برتر هم قهرمان شود.

وی در مورد کیفیت زمین ورزشگاه حافظیه گفت: زمین نسبت به بازی ما با فجر سپاسی بهتر شده بود. با این حال دو تیم نمی‌توانستند روی زمین خوب فوتبال بازی کنند.

مظلومی در مورد سختی‌هایی که در این فصل کشید، گفت: همیشه سختی می‌کشم اما دین خودم را به هواداران استقلال ادا کردم و جامی که قول داده بودم را گرفتم. دین خودم را به استقلال ادا کردم.

به گزارش خبرگزاری فارس، پرویز مظلومی در نشست خبری هم گفت: خدا را شکر می‌کنم که عزت داد تا به قولی که دادیم عمل کنیم و اولین جام را در سال 90 بگیریم. این قهرمانی را به مصدومان استقلال که برای فینالیست شدن به ما کمک کردند و همچنین روح ناصر حجازی که در میان ما نیست، تقدیم می‌کنم.

وی اضافه کرد: فینال حساسیت خاصی دارد به همین دلیل تیم‌ها محتاط بازی کردند. وزش باد هم کیفیت بازی را پایین آورد اما در نیمه دوم و در وقت‌های اضافه وضعیت بهتر شد.

مظلومی اظهار داشت: دو مهاجم آوردم و از مدافعان تیم کم کردم تا در 90 دقیقه شاهین را شکست دهیم و قهرمان شویم اما سرنوشت این بود که در ضربات پنالتی قهرمان مشخص شود. شاهین هم جوانمردانه بازی کرد و به آنها تبریک می‌گویم. می‌خواهیم سال 91 را هم با قدرت در آسیا و لیگ برتر آغاز کنیم.

سرمربی استقلال در مورد میزبانی شیراز و وضعیت زمین ورزشگاه حافظیه گفت: میزبانی خوب بود و از هیئت فوتبال فارس تشکر می‌کنم. وضعیت زمین هم نسبت به قبل خیلی بهتر شده اما این زمین نیاز دارد کشت دوباره شود تا تیم‌های شیرازی از آن استفاده کنند و ورزشگاه 50 هزار نفری هم آماده شود و برق شیراز و فجر هم از آن بهره‌مند شوند. 50 درصد ورزشگاه در اختیار هواداران استقلال بود و 50 درصد در اختیار شاهینی‌ها، مسابقه با نظم خوبی برگزار شد و هیچ حادثه‌ای هم پیش نیامد

مظلومی در مورد حضور سامان گوران (بدل فردوسی‌پور) در کنار تیم استقلال گفت: من متوجه نشدم و حواسم به بازی بود.

وی در مورد بازی شاهین بوشهر گفت: شاهین عقب کشید و کار دفاعی انجام می‌داد به همین دلیل مهاجم آوردیم. وحید طالب‌لو هم یکی دو موقعیت تک به تک را مهار کرد. در نهایت بازی در نیمه دوم در وقت‌های اضافه بهتر شد زیرا در نیمه اول وزش باد باعث می‌شد توپ‌های هوایی به اوت برود.

مظلومی در مورد غیبت جاسم کرار در ترکیب شاهین بوشهر عنوان کرد: کرار مصدوم بود و اگر می‌توانست بازی کند،‌ حتما او را در ترکیب اصلی شاهین قرار می‌دادند. سرمربی و مدیر عامل باشگاه شاهین این مسئله را گفته بودند اما کرار به دلیل مصدومیت حتی در فهرست 18 نفره هم قرار نگرفت و تا دیشب هم در تهران مشغول معالجه بود.

وی در مورد آینده استقلال گفت: با بهبود آسیب دیده‌ها وضعیت تیم بهتر خواهد شد. سال آینده تیموریان، جباری و کیانوش رحمتی می‌رسند و ما وضعیت بهتری خواهیم داشت. در نیم فصل اول از سپاهان چند امتیاز جلوتر بودیم اما به خاطر همین مصدومیت‌ها امتیازات بدی از دست دادیم که آنها را جبران می‌کنیم.

انتهای پیام/

 

 




تاریخ آخرین ویرایش:- -
جمعه 26 اسفند 1390-10:40 ق.ظ



در جریان تکرار مجمع فدراسیون فوتبال نیستم
کفاشیان: نمی‌دانم منظور عباسی از تخلف چه بوده است/از جایم تکان نمی‌خورم!

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون فوتبال گفت: در جریان تکرار مجمع عمومی فدراسیون نیستم و نمی‌دانم منظور عباسی از تخلف چه بوده است.

خبرگزاری فارس: کفاشیان: نمی‌دانم منظور عباسی از تخلف چه بوده است/از جایم تکان نمی‌خورم!

به گزارش خبرگزاری فارس علی کفاشیان در پایان فینال جام حذفی گفت: بازی خوبی بود هر دو تیم تلاش زیادی کردند.

وی در مورد اینکه وزیر ورزش از تکرار مجمع عمومی فدراسیون فوتبال برای انتخابات به خاطر تخلفات خبر داده،‌ گفت: در جریان تکرار مجمع عمومی فدراسیون فوتبال نیستم و نمی‌دانم منظور عباسی از تخلف چه بوده است.

کفاشیان درباره مجوزی که دولت باید برای او صادر کند تا بتواند در فدراسیون فوتبال به فعالیتش ادامه بدهد، گفت: پیش از این دولت اساسنامه فدراسیون فوتبال تأیید کرده بود ولی باید این طرح به تصویب مجلس هم برسد که فوتبال از نهاد غیر دولتی عمومی خارج شود. این طرح را به مجلس داده‌ایم.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که آیا از جایش در فدراسیون تکان می‌خورد یا خیر، گفت: من از سرجایم تکان نمی‌خورم. سال ۹۰ برای ما نسبت به سال‌های گذشته بهتر بود ‌اما امیدواریم در سال ۹۱ لیاقت کار کردن را داشته باشیم. فعلاً لیوان را دست ما داده‌اند و باید کارمان را انجام بدهیم!

انتهای پیام/




تاریخ آخرین ویرایش:- -
جمعه 26 اسفند 1390-10:40 ق.ظ



برد شیرینی بود
حجازی: با دیدن رحمتی یاد پدرم می‌افتادم/پروین درس خوبی به من داد

خبرگزاری فارس: مربی تیم استقلال گفت: هر بار که مهدی رحمتی را می‌دیدم یاد پدرم برایم زنده می‌شد.

خبرگزاری فارس: حجازی: با دیدن رحمتی یاد پدرم می‌افتادم/پروین درس خوبی به من داد

به گزارش خبرگزاری فارس، آتیلا حجازی در خصوص پیروزی استقلال مقابل شاهین گفت:‌ این برد برای ما شیرین بود. باید از همه هواداران تشکر کنیم که از شهرهای مختلف برای ما سنگ تمام گذاشتند. از حالا به بعد باید به فکر لیگ باشیم.

وی افزود: با توجه به شرایط خاص فینال دو تیم ریسک نکردند. می‌توانستیم در 90 دقیقه هم پیروز باشیم. دست رحمتی درد نکند،‌ او روز خوبی را برایم رقم زد. هر بار که او را می‌دیدم یاد پدرم برایم زنده می‌شد و حال دیگری پیدا می‌کردم.

حجازی با تشکر از علی پروین تصریح کرد: از این اسطوره فوتبال ممنونم که گفته بود بدترین خاطره‌اش درگذشت پدرم بوده، ما باید این سرمایه‌های فوتبال را حفظ کنیم. صحبت علی پروین نشان داد در سال‌های گذشته آنها چقدر با هم رفیق بودند و مردانگی حرف اول را می‌زد. پروین بزرگ ماست و مطمئن باشید پدر من از همه آنها راضی است و من به عنوان یادگار حجازی امیدوارم از این بزرگان استفاده کنم. پروین درس خوبی به من داد.

انتهای پیام/




تاریخ آخرین ویرایش:- -
جمعه 26 اسفند 1390-10:40 ق.ظ



از اوایل فروردین استارت می‌زنم
تیموریان: با درخشش رحمتی قهرمان شدیم/ کاری کرده بودند زمین سبز شود!

خبرگزاری فارس: هافبک استقلال تاکید کرد که درخشش رحمتی باعث قهرمانی این تیم در جام حذفی شده است.

خبرگزاری فارس: تیموریان: با درخشش رحمتی قهرمان شدیم/ کاری کرده بودند زمین سبز شود!

به گزارش خبرگزاری فارس، آندرانیک تیموریان پس از قهرمانی استقلال در جام حذفی عنوان کرد: کیفیت زمین بد بود و هر دو تیم ناراضی بودند اما با این وجود توانستیم قهرمان شویم. حافظیه چمن نداشت و چمن را خرد کرده و داخل زمین ریخته بودند. کاری کرده بودند که زمین سبز رنگ شود.

وی در خصوص کیفیت مسابقه گفت: با توجه به اینکه جام حذفی حساس است، دو تیم ریسک نکردند و به همین دلیل بازی جذاب نبود. ضربات پنالتی هم 50 -50 است و هر تیمی که اشتباه کند، نتیجه را به حریف واگذار می‌کند. ما توانستیم با درخشش رحمتی یک قهرمانی خوب کسب کنیم.

این بازیکن در پاسخ به این سؤال که از چه زمانی می‌تواند به تمرینات استقلال بازگردد، گفت:‌ از اوایل فروردین کارم را شروع می‌کنم.

تیموریان در پایان خاطرنشان کرد: برای رسیدن به قهرمانی جام حذفی و لیگ برتر برنامه‌ریزی کرده بودیم. این قهرمانی مبارک هواداران باشد.

انتهای پیام/




تاریخ آخرین ویرایش:- -
جمعه 26 اسفند 1390-10:40 ق.ظ



8 میلیون تومان پاداش قهرمانی استقلال در جام حذفی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل باشگاه استقلال از پاداش 8 میلیون تومانی به بازیکنان استقلال برای قهرمانی در جام حذفی خبر داد.

خبرگزاری فارس: 8 میلیون تومان پاداش قهرمانی استقلال در جام حذفی

به گزارش خبرگزاری فارس، علی فتح‌الله‌زاده پس از حضور در رختکن استقلال به بازیکنان این تیم وعده داد نفری 8 میلیون تومان بابت قهرمانی در جام حذفی پاداش دریافت خواهند کرد.

استقلال در ضربات پنالتی شاهین بوشهر را شکست داد و قهرمان شد.

انتهای پیام/




تاریخ آخرین ویرایش:- -




  • تعداد صفحات :20
  • 1  
  • 2  
  • 3  
  • 4  
  • 5  
  • 6  
  • 7  
  • ...  
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic